Start > Körkortsforum > Min uppkörning i Uppsala

Min uppkörning i Uppsala

Josefinuppsala 2013-02-20 15:18 ! Citera #
Hej alla!

Igår klarade jag teori och uppkörning på första försöket i Uppsala. Har sett så många trådar om hur svårt det är att köra upp i Uppsala och vill bara säga till alla er som planerar det: det är inte det! Kan man köra bil så klarar man det, de är inte ”extra hårda” här. Visa att ni kan och ta det bara lugnt så kommer det gå galant. Jag körde med en Rune som dessutom var väldigt snäll. Men framför allt kände jag när jag satte mig i bilen att det här kan jag! Och att det skulle bli kul att få visas försök att omvandla nervositeten till kämparglöd!

Lycka till alla!
Josefinuppsala 2013-02-20 15:31 ! Citera #
Och hörni, bara att fråga om det är något ni undrar över!
Jossan-88 2013-02-20 16:55 ! Citera #
Josefinuppsala
Och hörni, bara att fråga om det är något ni undrar över!


Då vill jag börja med att säga GRATTIS!! :)
Sedan undrar jag hur länge du hade pluggat på teorin samt vad du tycker om denna sidas frågor om man nu ska jämföra med det riktiga provet. Jag har hört att det ska vara klurigare frågor härinne, stämmer det?
Sedan undrar jag vad du fick göra för säkerhetskontroll innan ni körde iväg, samt hur din körning gick till, dvsa vad som ingick i körningen?
Hoppas det inte vart för mycket frågor på en gång, och att du orkar besvara dessa, men jag är bara nyfiken då jag nyss har köpt dom 1000 extra frågorna härinne och vill veta hur pass bra dom är. :D
Josefinuppsala 2013-02-24 15:58 ! Citera #
Tack så mycket!

Jag pluggade teori ganska slött i en månad, och sen hela dagarna i typ 4 dagar. Det funkade bra för mig!
Jag pluggade igenom körkortsboken flera gånger. Sen körde jag ett spel som heter Roadquiz som fick mig att nöta väjningspliktsregler och parkeringsregler typ..
Köpte även 100 frågor här och jag tyckte absolut de var bra. Tyckte dock inte de var svårare än frågorna som kom på provet. Men kände att jag hade hjälp av att ha nött in frågorna här.
Säkerhetskontrollen jag fick göra var vindrutetorkare fram + bak samt parkeringsbromsen. Men jag vill påminna alla om att det inte är något fel i att fråga vart saker och ting sitter på bilen innan. Fråga och få lite hjälp på så vis. Det kommer inspektören nog bara gilla, det visar att man själv förstår att man inte kan kunna en bil utantill första gången (jag körde med trafikverkets bil).
Jag fick köra motorväg, landsväg, högersväng på landsväg och vända. Sedan stadskörning, parkera och backa ut, körning i villaområde (med masssssa snöhögar), köra över järnvägskorsning och sen tillbaka.
Sandrasandra 2014-06-03 11:05 ! Citera #
Hej! Ska snart köra upp i Uppsala så jag undrar om du minns ungefär vilken rutt du fick köra? Fick du köra mot något angivet mål? Tänkte övningsköra som en ”låtsasuppkörning” så vore bra att höra vilken rutt andra har fått :)
/Sandra
Sofie jansson 2015-10-20 15:05 ! Citera #
Hejsan! Jag undrar om det är någon som vet om dem ät extremt noga med allt på uppkörningen?
Gäst 2015-10-20 17:43 ! Citera #
Sofie jansson 2015-10-20
Hejsan! Jag undrar om det är någon som vet om dem ät extremt noga med allt på uppkörningen?
Vad menar du med extremt noga?
Dom kommer ju kolla så att du kan samspela med trafiken, kan regler, kan ECO-driving, samt kör trafiksäkert..
Gäst666 2015-10-20 17:44 ! Citera #
Man måste även kunna ha en bra planering samt en bra översyn om vad som sker runt om en hela tiden!!
Gäst 2015-10-20 21:50 ! Citera #
VIst!!!
Emma 2015-10-30 16:08 ! Citera #
Undrar vilken bil det var hos Trafikverket!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo