Start > Körkortsforum > Klarade teoriprovet!!! Tips på…

Klarade teoriprovet!!! Tips på hur du kan lyckas också!

Tess 2013-02-20 00:00 ! Citera #
Hej allesamans! Gjorde teoriprovet i måndags och klarade det med 57 poäng, första försöket för B körkort. Ville passa på att dela med mig av lite tips på hur ni lyckas. Men först måste jag säga att jag höll på att svimma av nervösitet. Tiden gick mycket snabbare än man hade trott, läste frågorna noga, och svaren lika så. Men sen när man har sådär 15 min kvar och är på fråga 50 så hänger datorn upp sig! Gick inte att trycka på nästa fråga och får liksom panik och vinkar på ansvarig. Det gick inte att få liv i datorn och fick byta till en annan dator. Men detta är ju riktigt urkasst att sådant händer, dumma datorer! :) inte kul när man är stressad å allt. Så räkna med att detta kan hända er också.

Annars rekomenderar jag er att nöta in så många tester ni kan om ni har tillgång till er Trafikskolas tester. Läs körkortsboken och förså vad ni läser! Inte bara nöta in regler osv bara för att kunna dem. Boken du och jag i trafiken är också vädigt bra med olika illustrationer på trafiksituationer. Samt att korkortsteorin på denna hemsida är super, mkt enkel å förklarande. Å sist men inte minst, övningskör och läs teorin i samband med det du gör på körningen då fastnar det bättre. När du kör provet tro på dig själv, det alternativ du väljer först är oftast det rätta, om inte använd uteslutningsvarianten! ;)

Lycka till nu allihopa! Skam den som ger sig.
Dhonkir 2018-04-24 22:57 ! Citera #
Hej. Det låter enkelt när du förllarer. Men tack för tipset. Jag håller på med körkort nu och har som mål att ta körkort innan 2 år.
Gäst 2018-04-25 07:57 ! Citera #
Grattis jag har provet om 2 månader.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest