Kuggade idag igen. Gick på körskola för 1 år sen som bokade körprov åt mig. Alla tyckte att min körskollärare verkade oseriös, och att hon släppte mig till uppkörning alldels för fort, med tanke på att jag inte kunnat köra något privat innan och kört runt 13 timmar på trafikskola. men det ville ju inte jag tro. Jag ville ju tro att jag va färdig. Jag kuggade iallafall, fick en ny tid ca 1,5 vecka innan teorin skulle gå ut (som ja klara på första). Kuggade även denna körning pga en hel del skitsaker och helt ärligt en riktigt sur inspektör och även pga panik över att jag bara ”MÅSTE” hinna innan teorin går ut.
Fick tag i en privat tid dagen innan teorin gick ut och jag tänkte att ja måste bara prova iallafall. Den körningen gick bra förutom att ja de uppkom en situation som innefattade högerregel som blev ett helt jäkla missförstånd. Efter de gick teorin ut och jag sket it. Orkade inte dras med det längre utan tog en paus. Detta var i april förra året. Sommaren gick och i okt kunde jag börja övningsköra privat med min sambo. Vi har kört HEEELA tiden sedan okt fram till nu i februari och det har gått skitbra. Har fått mycke mer körvana och känner mig trygg när jag kör och har koll på saker som händer runtomkring. Jag blir alltså inte stressad längre som jag blev innan jag tog en paus. Så nu förstår jag ju att jag blev kuggad då.
Men idag körde jag upp som privatist och blev kuggad. Gjorde om teoriprovet igår och klarade de igen. Va bombsäker på att sätta körningen idag nu men det sket sig. Fick köra en passat diesel som va HEEEEELT störd på pedalerna. Alltså jag behövde knappt nudda bromsen utan att man typ flög framåt. De va hemskt och jag skämdes som fan eftersom jag kör en passat diesel hemma (som har några år på nacken). iaf så blev jag kuggad på att jag la i 2ans växel i rondeller och i korsningar. Hon tyckte att de borde räckt att lägga i 3an. Men jag har alltid lärt mig att dieselbilars motor är så stark så dom drar jättemycket på 3an, därför behöver man lägga i 2an för att det inte ska gå för fort. Så har jag alltid kört med våran.
Försökte förklara detta för henne men hon tyckte inte de va nåt problem med att köra på 3an. De va en inspektör elev med i bilen också som va med hela färden. Så himla hemskt att man ska kugga när man äntligen lyckats få bukt med nervositeten och känner sig trygg och säker! jag är så himla bombis på att jag klarat uppkörningen om jag fått köra våran egna bil så hon hade kunnat få se att jag kan..
Nu har jag skrivit in mig på en annan körskola för att ta ett par lektioner och sen låna deras bil till uppkörning så
man är lite van vid bilen man får köra. Får ju hoppas bara att dom inte mjölkar sönder en på pengar, eftersom att
man får ju inte köra upp med dom förens DOM tycker att man är redo och vem vet när det blir..
Trodde aldrig att det skulle behövas såhär många omvägar för att ta körkortet. Jag som verkligen är försiktig i trafiken
och inte överskattar min egna körförmåga går in i en återvändsgränd om och om och om igen.
well well, nya tag bara!