Start > Körkortsforum > Synintyg och övningskörning

Synintyg och övningskörning

Gäst 2013-02-11 22:35 ! Citera #
Hej!

Jag skall nu ta tag i körkortet igen... Var tre år sedan jag övningskörde hos trafikskolan,och åkte senast i somras privat (dock med en automat, som ju inte är så kul). Mitt körkortstillstånd har gått ut, så jag undrar:

Vilka optiker är anslutna till e-tjänsten som gör att de kan skicka synintyg till transportstyrelsen? Har läst att det går snabbare med elektronisk ansökan. Kan man kanske skanna in intyget och skicka in det elektroniskt själv?
Jossan-88 2013-02-12 00:29 ! Citera #
Om du ska gå via en körskola så kanske dom kan hjälpa dig med syn intyget. Det gjorde min körskola, jag fick genomgå en helt vanlig syn undersökning hos dom, sedan faxade dom iväg pappret om att det var okej, och det tog inte mer än 2 dagar innan mitt övningskörningstillstånd kom ner i brevlådan. Annars får du helt enkelt sätta dig och ner och ringa runt till dom optiker du känner till :)
Gäst 2013-02-12 08:44 ! Citera #
Ok :) Den körskola som jag ska köra hos har tyvärr inte så att man kan göra synprövningen hos dem. Fast man kanske inte behöver göra den just på den körskola som man ska köra hos?

Jag skall ringa runt till optiker idag tänkte jag :)
Närsynt 2013-03-30 11:42 ! Citera #
Finns det någon övergläns för hur mycket synfel man får ha för att få körkortstillstånd? När jag gick i skolan fick man veta av skolläkaren att det var ingen mening att tänka sig ett yrke där man måste kör bil om man hade mer än 4 dioptriers synnedsättning. Men det här var på åttiotalet. Har inte sett något i den information som jag fått för att söka körkortstillstånd.
Guest 2013-05-23 13:18 ! Citera #
Du kan gå till vilken optiker du vill - ring och fråga om de har möjlighet att skicka blanketten elektroniskt. Om inte, gå till en annan optiker. De flesta kan skicka blanketten elektroniskt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 18:00
2
I går 13:14
8
I går 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor