Start > Körkortsforum > Dubbla körlektioner?

Dubbla körlektioner?

kladdkaka 2013-02-11 14:36 ! Citera #
Är det bra att ta dubbla körlektioner (att man tar två lektioner samtidigt efter varandra) eller finns det någon nackdel med det?
Jossan-88 2013-02-11 15:19 ! Citera #
Det enda negativa jag kan se med att ta dubbel lektioner är att det blir så förbaskat dyrt, men om man inte har möjlighet att köra mycket privat så ser jag absolut ingen nackdel med att ta dubbel lektioner. Sen kan du ju alltid fråga din körkoslelärare om han/hon tycker att du behöver det. För min egen del så kör jag väldigt mycket mer privat nu än vad jag gör på körskolan. Allt för att hålla kostnaderna nere så mycket som möjligt :)
Riskexperten 2013-02-17 22:48 ! Citera #
Det är nog snarare en nackdel. Lektionerna läggs normalt upp på så sätt att du tränar på ett moment i utbildningsplanen och går igenom momentet. Sen är grundtanken att försöka öva på samma moment med en privat handledare. Det brukar funka bäst. Att betala för repetitionsövningar är inte kostnadseffektivt. Sen beror det ju såklart på hur din situation ser ut med handledare osv.
Gäst 2014-03-14 11:45 ! Citera #
Jag gick en intensivkurs och där var alla körlektioner 80 min, tyckte det var mycket bättre eftersom på 40 min hinnar man knappt genomföra övningen förrens man ska tillbaka igen och avsluta. På 80 min hann vi gå igenom övningen, genomföra den och även rätta till om det var nåt som inte blev så bra. På 40 min vart det mest transportsträckor,men lite kan ha och göra hur stor stad man kör i. Jag körde i norrköping
Cyklisten 2014-03-17 17:03 ! Citera #
Det bästa är att ha en lektion på 50-60 minuter. Då hinner man med det mesta. Hade dubbellektion (100 minuter) en gång och tyckte att det gav mindre än vad två enkellektioner gav. Men 40 minuter tycker jag ärlite kort. Undrar om inte körskolorna erbjuder så korta lektioner för att man ska tvingas ta dubbellektioner!
Alice 2014-03-18 08:14 ! Citera #
Jag gillade enkellektioner på 40 min bäst. Det var så lagom, det krävdes så mycket fokus och koncentration att jag inte klarade mer, provade en dubbel men det var för jobbigt. Jag körde i Norrtälje så det var aldrig transportsträckor dit vi skulle öva, körde själv direkt från körskolan på fjärde-femte lektionen ungefär. Hade inte möjlighet att köra hemma.

Mot slutet hade jag flera dubbellektioner (80 min) och klarade det bra. Kändes att jag började kunna köra.

Men det är väl som med det mesta annat, individuellt.
Gäst 2014-03-21 10:29 ! Citera #
Så du menar att motorvägen & landsvägarna låg precis utanför trafikskolan ?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest