Start > Körkortsforum > Blev kuggad pga av detta?vad b…

Blev kuggad pga av detta?vad blev ni kuggade för?

lotten39 2013-02-04 12:42 ! Citera #
Körfältsbyte
Dålig avsökning i gatukorsning
Cirkulationsplats
Missade huvudledsskylten trodde det var högerregeln som gällde stannade släppte fram bilen trots att jag skulle ha åkt.

Nån som blivit godkännd trots detta?
Jossan-88 2013-02-04 17:05 ! Citera #
Jag förstår att du vart kuggad med så pass många fel..Man kan nog bli godkänd om man gör nått enstaka mindre fel, men att stanna på en huvudled för att släppa fram någon som har väjningsplikt/stopplikt är ju inte direkt jätte populärt för dina medtrafikanter som ligger bakom dig :)
Men nu vet du vad du kuggade på, så det tipset jag kan ge dig är att vara lite mer uppmärksam på alla skyltar samt köra lite mer(privat eller i körskolan) i gatukorsningar samt öva mer på körfältsbyten och i cirkulationsplatser då du verkar behöva träna på just dom momenten..
Gäst 2013-02-04 17:22 ! Citera #
Du har helt enkelt inte förstått trafikreglerna. Att stanna på huvudleden är helt sinnes. Skärp dig! Dessa är grundregler som man borde kunna som förare. Kan du inte grundreglerna är du inte redo!
Gäst 2013-02-24 22:32 ! Citera #
Förlåt att jag bara är människa som inte är felfri.
Var så nervös att jag inte tänkte mig för och då blev allt fel.
Gäst 2013-02-24 22:34 ! Citera #
Förlåt att jag bara är människa som inte är felfri.
Var så nervös att jag inte tänkte mig för och då blev allt fel.
hampus93 2013-02-26 08:36 ! Citera #
Jag måste hålla med de andra om att det var lite för många fel, men samtidigt kan jag förstå att några av de misstagen hade nog aldrig hänt om det inte var en uppkörning, nervositet kan faktiskt ställa till en del.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo