Start > Körkortsforum > Uppkörning - Trestad center, n…

Uppkörning - Trestad center, någon?

Thomas 2013-01-31 21:10 ! Citera #
Hejsan!

Om 2 veckor har jag uppkörning på Trestad Center, vilket känns riktigt nervöst!
Jag har kört på trafikskola i vänersborg, och läraren anser att jag är färdig och att jag endast behöver tänka på att ”hålla mig mer till höger på landsväg/motorväg” för att det skall gå bra för mig!

Hur som helst, tiden är bokad och fakturan är betald - och nu kommer nervositeten!
Teoriprovet blir nog inga problem, men vad gäller uppkörningen så känns det som det hänger lite på hur personen i fråga är som man kör upp med, om det är en ”glad jäkel” som inser att mindre misstag kan alla nyblivna förare göra, eller om det är en ”bitter jävel” som anser att man skall köra lika bra som en förare som haft kortet i 30år för att bli godkänd!

Tänkte kolla lite med er:
*Har ni erfarenheter av uppkörning på Trestad Center?
*Tycker ni den ni körde upp med var bra?
*Vilka rutter fick ni köra, trollhättan eller vänersborg?

Tacksam för alla svar jag kan få! :)
inspektörn 2013-01-31 21:36 ! Citera #
Thomas!
Fokusera på din körning och inte på trafikinspektören!
Hans humör har ingenting med bedömningen att göra
Kör som du blivit lärd och går det åt helsike så skyll på läraren!
Kör du bra, får du körkort! Kör du inte bra så får du inget körkort!
Inspektören gör dessutom en helhetsbedömning, så dom köper ganska mycket fummel och en del motorstopp men inte hur mycket som helst. Gör du ett misstag, så kör vidare, tänk framåt. Det kan hända att dom försätter dig i en liknande situation och klarar du den då så förbättras dina chanser. Vissa misstag är iofs rött kort direkt på, men då fattar vem som helst att man inte skall ha körkort.
Se till att få fart på bilen, inget mesande utan kör! Håll hastighetsbegränsningarna och planera körningen så att du aldrig blir överraskad så kommer det att gå bra!
Thomas 2013-02-10 16:03 ! Citera #
inspektörn
Thomas!
Fokusera på din körning och inte på trafikinspektören!
Hans humör har ingenting med bedömningen att göra
Kör som du blivit lärd och går det åt helsike så skyll på läraren!
Kör du bra, får du körkort! Kör du inte bra så får du inget körkort!
Inspektören gör dessutom en helhetsbedömning, så dom köper ganska mycket fummel och en del motorstopp men inte hur mycket som helst. Gör du ett misstag, så kör vidare, tänk framåt. Det kan hända att dom försätter dig i en liknande situation och klarar du den då så förbättras dina chanser. Vissa misstag är iofs rött kort direkt på, men då fattar vem som helst att man inte skall ha körkort.
Se till att få fart på bilen, inget mesande utan kör! Håll hastighetsbegränsningarna och planera körningen så att du aldrig blir överraskad så kommer det att gå bra!


Tack för ditt svar!
Det som egentligen gör mig orolig är att man kan läsa historier om folk som som klarar uppkörningen trots att dom gör alla fel man kan göra ( läs tex denna tråden här från Körkort online: https://korkortonline.se/forum/961/ ), och sen kan man läsa om folk som gjort ett så simpelt fel som att endast trycka ned kopplingen inför en enda korsning och därmed failat =/

Jag är jätte nervös inför uppkörningen, men känner ändå på mig att den kommer gå ganska bra!
Håller tummarna för det bästa iaf :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest