Trafikteori i skolan
Hej,
Jag kommer att läsa trafikteori i skolan som individuelltval nästa termin. Jag tror att det kan vara bra för man får då tid att plugga trafikteori på skoltid och även, du blir automatiskt ’tvingad’ att plugga teorin varje vecka och får automatiskt undervisning.
Jag undrar dock om denna trafikteori kommar vara tillräcklig eller om jag borde gå till trafikskolan också. Tänkte bara gå någon gång innan uppskrivningen, men jag får se vad lektionerna innebär och hur det känns.
Har någon annan läst trafikteori i skolan?
Jag tycker att man lära sig trafikteori till förhållande till ens inlärningsförmåga.
Jag tror att du kommer klara den teori som behövs för att klara provet, det är ju rätt lätt att kolla efter du läst detta, du kan ju bland annat här se om du skulle klara ett prov som liknar det du faktiskt skulle få på vägverket.
Jag gick också den kursen i skolan och den är väldigt bra, följer man med på lektionerna och läser i boken så tror jag garanterat att du kommer att klara teoridelen utan att gå på trafikskola.
Jag tycker att man lära sig trafikteori till förhållande till ens inlärningsförmåga.
Jaha.. och vad f-n betyder det??? Att ett plantskaft som inte har kapacitet att lära sig tillräckligt för att klara Vägverkets nuvarande prov skulle få körkort ändå????
”i förhållande till ens inlärningsförmåga”..... Så enfaldigt... hoppas det det är ett (dåligt) skämt!
Jag tycker att skolans trafikundervisnig i min hemstad i varje fall har gett mig väldigt mycket gratis så vad bra att du har valt det du med! Häng bara med på lektionerna och plugga lite hemma då och då så ska du med all säkerhet INTE behöva betala något för extra teorilektioner - spara tid och pengar och läs i skolan, det är jättebra!
Senaste foruminläggen
Rubrik