Start > Körkortsforum > Tule Trafikskola vs Sollentuna…

Tule Trafikskola vs Sollentuna, råd?

Gäst 2013-01-23 19:45 ! Citera #
Tja.

Har tänkt ta några körlektioner i en trafikskola nu men är lite osäker och behöver lite råd. Har kört privat i nästan 1 år och har pluggat ganska mycket på regler osv men allt var lite mer än 1 år sedan sist liksom.

En del här har säkert lite mer erfarenhet av trafikskolor än mig så ni kanske kan hjälpa mig lite.

1) Någon som har gått i någon utav skolorna (Tule/Sollentuna)? Bra/dåliga erfarenheter?

2) Har lite ont om stålar just nu och priserna ligger på 20 lektioner/40 min för 7700:- i Sollentunas trafikskola och 10 lektioner/70 min för 7200:- i Tules trafikskola.

Skulle ni rekommendera att ta 20 lektioner/40 min för 7700:- eller 10 lektioner/70 min för 7200:-? Just nu lutar det lite mer åt det sistnämnda men tänkte bara höra lite med folk härinne först.
Korkort13 2013-01-23 20:00 ! Citera #
Vet inte varför det står att tråden var skapad av gäst trots att jag var inloggad. Men det är jag som behöver svar på frågan :D
Tvp 2014-05-15 00:39 ! Citera #
Jag tog ca 20 lek på Tule trafikskola. Rekomenderar den verkligen inte. Tyckte inte om lärarnas attytid o pedagogik som gick ut på att trycka ner eleven. Så upplevde jag det iaf. Jag kände mig bara värdelös på att köra bil och gjorde bara mer fel under lektionerna. Ingen uppmuntrande pedagogik direkt. :( Nu körde jag inte med alla lärare men många av dem. Körde dock ngn gång med en kille, han var jättetrevlig, lugn, tålmodig o snäll. Hans namn börjar på T.Han blev inte arg eller irriterad när ngt gick snett. Han var bra men då hade jag redan bedtämt mig för att byta skolan. Jag tycker att man ska kunna njuta lite av att lära sig saker. Jag tyckte att det var orimligt att betala pengar o mår dåligt efter nästan varje lektion.
FTW 2014-05-18 19:22 ! Citera #
Det enda jag kan bidra med är att jag gick Riskettan hos Tule Trafikskola och jag fick tyvärr ett dåligt intryck. Lärarna som höll i kursen kändes oseriösa och stämningen var inte alls bra. Så jag skulle inte rekommendera den trafikskolan baserat på det mötet. Sollentuna vet jag ingenting om.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo