Start > Körkortsforum > Äntligen körkort!

Äntligen körkort!

Xombie 2012-12-09 09:09 ! Citera #
Klarade till slut uppkörningen på 5e försöket (teoriprovet på andra försöket). Så nu, 4 månader och 29.000kr senare så sitter jag här med körkortet i handen.

Misslyckades med uppkörningen 2 gånger i farsta, en gång i sollentuna och en gång i jakobsberg, så jag satte mig på ett tåg till Hedemora och prövade lyckan, gick kanonbra! Jag vet att trafikverket och körskolorna säger att det är skitsnack att det är lättare att klara uppkörningen i mindre orter, men jag kan säga av egen erfarenhet att det inte är sant. Min upplevelse är att de är mycket strängare i stockholm än i ialla fall hedemora.
Gäst 2012-12-09 09:19 ! Citera #
Xombie
Klarade till slut uppkörningen på 5e försöket (teoriprovet på andra försöket). Så nu, 4 månader och 29.000kr senare så sitter jag här med körkortet i handen.

Misslyckades med uppkörningen 2 gånger i farsta, en gång i sollentuna och en gång i jakobsberg, så jag satte mig på ett tåg till Hedemora och prövade lyckan, gick kanonbra! Jag vet att trafikverket och körskolorna säger att det är skitsnack att det är lättare att klara uppkörningen i mindre orter, men jag kan säga av egen erfarenhet att det inte är sant. Min upplevelse är att de är mycket strängare i stockholm än i ialla fall hedemora.


Är det inte snarare så att trafiksituationen i Stockholmstrakten är väldigt annorlunda mot den i exempelvis Hedemora? När du kör i Stockholm så får du ta mycket flera beslut under din körning än ute i landsorten.

Grattis till körkortet och ta det försiktigt: tänk på att du faktiskt inte klarade körkortet i Stockholm, så ha marginaler och fortsätt övningsköra fast med dig själv förstås.
Xombie 2012-12-09 09:22 ! Citera #
prs
Xombie
Klarade till slut uppkörningen på 5e försöket (teoriprovet på andra försöket). Så nu, 4 månader och 29.000kr senare så sitter jag här med körkortet i handen.

Misslyckades med uppkörningen 2 gånger i farsta, en gång i sollentuna och en gång i jakobsberg, så jag satte mig på ett tåg till Hedemora och prövade lyckan, gick kanonbra! Jag vet att trafikverket och körskolorna säger att det är skitsnack att det är lättare att klara uppkörningen i mindre orter, men jag kan säga av egen erfarenhet att det inte är sant. Min upplevelse är att de är mycket strängare i stockholm än i ialla fall hedemora.


Är det inte snarare så att trafiksituationen i Stockholmstrakten är väldigt annorlunda mot den i exempelvis Hedemora? När du kör i Stockholm så får du ta mycket flera beslut under din körning än ute i landsorten.

Grattis till körkortet och ta det försiktigt: tänk på att du faktiskt inte klarade körkortet i Stockholm, så ha marginaler och fortsätt övningsköra fast med dig själv förstås.


Absolut är trafiksituationen annorlunda, men jag kan säga att jag gjorde vissa små misstag i hedemora också, där fick jag dock en chans på mig att rätta till dem, när jag gjorde ungefär samma misstag i stockholm så kuggade jag på dessa. Jag upplevde iaf att de var aningen strängare på små misstag i stockholm.

Självklart ska jag ut o köra nu ;)
Filedutten 2012-12-30 16:04 ! Citera #
Ja tog mitt körkort den 6 december och precis som du ”trådstartaren” körde jag upp i en mindre ort, nämligen Ystad. De var 4e gången jag körde upp, har kört upp i Malmö o lund tidigare. Mycket lättare i Ystad plus att jag har övningskort där då mina föräldrar bor där så jag kände till stan. För mig gick körkortet på 26 000:-. :| Jag är dock oehört glad att ha klarat det, och har nu ”gjort Ystad o Malmö osäkert” i några veckor 8-)
Samma här 2013-01-17 12:01 ! Citera #
Samma här klarade körkortet på 1 o halv månad.

och totala summan som jag betalad för hela min körkort är 8000kr =0)

P,s till er som sitter övar här på körkortonlien forsätt öva bara. själv slutade ja läsa
här på körkortonlien efter mina 2 teori prov. så ja åkte till Göteborg och läste i 3 dagar
och wosh klar. nu kör man en härlig Audi A4 :D :D :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 06:14
1
I går 07:24
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov