Klarade till slut uppkörningen på 5e försöket (teoriprovet på andra försöket). Så nu, 4 månader och 29.000kr senare så sitter jag här med körkortet i handen.
Misslyckades med uppkörningen 2 gånger i farsta, en gång i sollentuna och en gång i jakobsberg, så jag satte mig på ett tåg till Hedemora och prövade lyckan, gick kanonbra! Jag vet att trafikverket och körskolorna säger att det är skitsnack att det är lättare att klara uppkörningen i mindre orter, men jag kan säga av egen erfarenhet att det inte är sant. Min upplevelse är att de är mycket strängare i stockholm än i ialla fall hedemora.
Är det inte snarare så att trafiksituationen i Stockholmstrakten är väldigt annorlunda mot den i exempelvis Hedemora? När du kör i Stockholm så får du ta mycket flera beslut under din körning än ute i landsorten.
Grattis till körkortet och ta det försiktigt: tänk på att du faktiskt inte klarade körkortet i Stockholm, så ha marginaler och fortsätt övningsköra fast med dig själv förstås.
Absolut är trafiksituationen annorlunda, men jag kan säga att jag gjorde vissa små misstag i hedemora också, där fick jag dock en chans på mig att rätta till dem, när jag gjorde ungefär samma misstag i stockholm så kuggade jag på dessa. Jag upplevde iaf att de var aningen strängare på små misstag i stockholm.
Självklart ska jag ut o köra nu