Start > Körkortsforum > Är dessa frågor för lätta?

Är dessa frågor för lätta?

Tussan89 2012-11-30 16:11 ! Citera #
Jag har en fråga gällande dessa frågor som finns här inne, och det jag undrar är hur troligt är det att någon av dessa frågor kommer på det riktiga teoriprovet hos vägverket? Själv tycker jag att dessa frågor är på tok för lätta för att dom ska finnas med på ett sådant prov, men det kanske har och göra med att jag har pluggat en hel del och tycker då att dessa frågor är för lätta. Men om jag jämför dessa frågor med dom som finns hos min trafikskola så tycker jag att deras frågor är betydligt svårare och har då en större utmaning.
Med vad du tycker just du som läser detta?
Och hur ofta sitter du på denna sida och gör dessa frågor?
Vore även roligt att höra från personer som har gjort det riktiga provet vad dom/ni anser om körkortonlines frågor :)
Tacksam för alla svar jag får :)
jassk 2012-12-01 00:01 ! Citera #
Frågorna på körkortonline hjälpte mig mycket , de är inte samma men likadana på något sätt, tänk lögist under provet .
Lycka till :|
HaggbomFredrik 2012-12-02 16:23 ! Citera #
Tussan89
Jag har en fråga gällande dessa frågor som finns här inne, och det jag undrar är hur troligt är det att någon av dessa frågor kommer på det riktiga teoriprovet hos vägverket? Själv tycker jag att dessa frågor är på tok för lätta för att dom ska finnas med på ett sådant prov, men det kanske har och göra med att jag har pluggat en hel del och tycker då att dessa frågor är för lätta. Men om jag jämför dessa frågor med dom som finns hos min trafikskola så tycker jag att deras frågor är betydligt svårare och har då en större utmaning.
Vore även roligt att höra från personer som har gjort det riktiga provet vad dom/ni anser om körkortonlines frågor :)

Hej,

Kan förmedla att jag började köra för en månad sen.
Hade teoriprov igår, klarade med 56 poäng. Jag har endast studerat här, gjorde alla 1024 frågor eller vad det är 2 gånger ( eller tills du klarat ungefär 10-15 i rad med cirka 59-63 poängg av 65. Då bör du klara det!
Tussan89 2012-12-02 16:42 ! Citera #
HaggbomFredrik
Tussan89

Hej,

Hade teoriprov igår, klarade med 56 poäng. Jag har endast studerat här, gjorde alla 1024 frågor eller vad det är 2 gånger ( eller tills du klarat ungefär 10-15 i rad med cirka 59-63 poängg av 65. Då bör du klara det!

Hejsan!
Vad roligt att veta att du klarade teoriprovet med att endast plugga här, men jag antar att du även har läst körkorts boken vid sidan om lite då o då :D Jag har gjort alla frågor härinne 2 gånger och ligger i snitt på ett resultat mellan 60-63 rätt av 65 möjliga. Jag skrev denna tråd bara för att jag tycker att dessa frågor är på tok för lätta om man jämför med min trafikskolas frågor som dom har i sina datorer. Önskar dig lycka till imorgon och hoppas du klarar uppkörningen. Berätta gärna imorgon hur det gick!
MarqueeMoon 2012-12-05 16:45 ! Citera #
Jag hade hjälp av dessa frågor plus Körkortsboken, mest körkortsboken faktiskt plus att tänka logiskt på provet
En grej jag inte hade nån nytta av alls var Teos trafikskola... för enkla frågor och alldeles för stor vikt vid ”Vad betyder detta vägmärke” och så bara förklaringen direkt från vägmärkeshäftet. På provet kommer frågor om vägmärken som är lite mer utmaning, inte bara Vad betyder detta etc
Gäst 2012-12-06 11:55 ! Citera #
Om du kan teorin så är det inte konstigt att det är lätt att besvara frågorna. Kan man bara delar av teorin så kan man ju ändå ha tur och klara provet, men ju mer man kan desto lättare blir det ju. Jag tyckte att mitt teoriprov var något enklare än testerna här. Fick 64 av 65 efter att ha läst körkortsboken några gånger och kompletterat med teori och test här.
Tussan89 2012-12-06 14:33 ! Citera #
Ett jätte tack för alla svar som har inkommit. Det betyder jätte mycket för mig personligen att veta att man nästan är över kunnig :D Så nu ser jag fram emot att få göra mitt teoriprov.. Har bara halkbanan kvar, sen så är det fritt fram att beställa tider för teori/körprov : :P
Haggbomfredrik 2012-12-06 17:25 ! Citera #
Tussan89
HaggbomFredrik
Tussan89

Hej,

Hejsan!
Vad roligt att veta att du klarade teoriprovet med att endast plugga här, men jag antar att du även har läst körkorts boken vid sidan om lite då o då :D Jag har gjort alla frågor härinne 2 gånger och ligger i snitt på ett resultat mellan 60-63 rätt av 65 möjliga. Jag skrev denna tråd bara för att jag tycker att dessa frågor är på tok för lätta om man jämför med min trafikskolas frågor som dom har i sina datorer. Önskar dig lycka till imorgon och hoppas du klarar uppkörningen. Berätta gärna imorgon hur det gick!

Läste Boken 1 gång utförligt, klarade även uppkörning på första!! fantastisk känsla - blev med körkort på en månad. Önskar dig lycka till!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest