Start > Körkortsforum > Hjälp kuggade i sollentuna!

Hjälp kuggade i sollentuna!

Hilin 2012-11-10 16:27 ! Citera #
Jag kuggade idag på min uppkörning! vad menar de med a b c d e f g är de värre och få ett e f och g än bara ett B ?
jag fick G i körning i körfält, körfältsbyte. gatukorsning B cirkulationsplats G självständig körning mot mål E F G motoväg, F G och infasty körning på landsväg G sväng på landsväg B F och G
kan ngn hjälpa mig har bokat uppkörningen nästa vecka ska ja omboka eller vad ska jag göra? snälla hjälp
inspektörn 2012-11-10 21:10 ! Citera #
Eh, jag skulle rekommendera dig att avboka uppkörningen och börja om på ruta 1!!!
Du är väldigt långt ifrån körkort och uppenbarligen livsfarlig!
Jag säger inte det här för att vara elak utan för att du skall lägga dina pengar på något vettigt typ körlektioner på en trafikskola!
Gäst 2012-11-10 22:34 ! Citera #
Om du kikar på körprovsprotokollet så är färgerna och bokstäverna förklarade under rubriken kompetensområden precis ovanför bedömt provinnehåll.

Med tanke på hur många anmärkningar du fick så bör du definitivt ta dig tid att övningsköra mycket, mycket mer. Vad anser din handledare om hur redo du är för körprovet?
Hilin 2012-11-11 22:20 ! Citera #
Jag har tagit 50 lektioner min trafiklärare tyckte jag behövde lite till och jag har kört mycket med min privata lärare! jag va otroligt stressad körde så dåligt ! hade kört 80 min innan och ja kände stressen redan då! ingen har någonsin sagt att jag är en trafikfara!
Jossan-88 2012-11-12 13:37 ! Citera #
Nu vill jag inte spä på eld på brasan redan, men jag håller faktiskt med både prs och inspektören om att du ska nog köra betydligt mera innan du bokar in ett nytt prov. Och det är just för att du hade så himla mycket anmärkningar. Sedan kan jag tycka att det var oansvarigt av din trafikskola att boka in dig på en uppkörning när dom själva tycker att du behöver mer träning. Själv så skulle min trafiklärare aldrig boka in mig på en uppkörning fören han vet att jag är mogen och har sätt gång på gång att jag är redo för en uppkörning.. Så mitt råd till dig är alltså att köra så mycket du kan privat, och sedan köra så ofta du bara kan på trafikskolan. Och fråga din lärare på trafikskolan efter varje körning om hur han/hon tycker att det går, och vad du ska träna mer på när du kör privat.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov