Start > Körkortsforum > För att få bli handledare

För att få bli handledare

Förvirrad 2012-10-27 12:02 ! Citera #
Hej,

Läste reglerna för vad som gäller för att kunna bli en handledare men förstår dem inte riktigt.
Jag har haft körkort sen 2002 m en blivit av med den vid 3tillfällen.
Första gången blev jag av med den 2 månader.
Andra gången var det år 2009-09 för fortkörning, så nu har det gått 3 år.
Kan man bli godkänd handledare eller krävs det att man har haft körkortet i oavbrutet i 5 år?

Tack i förhand.
förvirrad 2012-10-27 12:03 ! Citera #
Förlåt, menade att jag har blivit av med den 2 ggr och inte 3 :)
Hammerfall 2012-10-27 12:54 ! Citera #
Kanske inte ser så lämpligt ut om man ska vara handledare om man åkt dit för fortkörning :) *skojar*
Men jag tror att det ska vara att man ska ha haft körkort i minst 5 år. Och eftersom du blev av med ditt, så vet jag inte om det kommer gå igenom. Men jag är inte helt säker på detta...
Förvirrad 2012-10-28 14:12 ! Citera #
Jag har lärt mig utav mitt misstag så jag ska lära ut detta då, då e jag ju en bättre erfaren lärare. Tänkt på det? ;)
Tack för ditt svar men du tror och är ej säker på ditt svar :)
Gäst 2012-10-28 16:31 ! Citera #
korkortsportalen.se/jag-ska-vara-handledare/
Förvirrad 2012-10-28 20:35 ! Citera #
Ha ett giltigt körkort utfärdat av en stat inom EES*, för det fordon som övningskörningen avser, och ha haft det under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren.

Menar man då 5 sammanhängande år eller räcker det att man bara har haft körkortet i totalt 5 år under 10 år?
Gäst 2012-10-28 21:13 ! Citera #
Förvirrad
ha ett giltigt körkort utfärdat av en stat inom EES*, för det fordon som övningskörningen avser, och ha haft det under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren.

Menar man då 5 sammanhängande år eller räcker det att man bara har haft körkortet i totalt 5 år under 10 år?


Om det hade varit fem sammanhängande år så hade man inte kunnat skriva ”under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren”.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo