Start > Körkortsforum > Måste man gå på teorikurs?

Måste man gå på teorikurs?

Gäst 2009-11-07 18:38 ! Citera #
Det går utmärkt att plugga själv om du har självdisciplin och någon att ha som bollplank om du inte förstår dina felsvar- det viktigaste är ju att du begriper varför man skall göra på ett visst sätt- trafikreglerna underlättar för oss hur vi samverkar i trafiken- alla måste tänka lika för att inte orsaka kaos
vallen 2010-02-14 19:57 ! Citera #
Jag freågade min trafiklärare om hon tyckte att jag skulle gå någon teorikurs men hon svarade att nästan ingen gör det så jag bestämde mig för att göra teorin själv. Jag har inte gjort provat ännu men jag tror det kommer gå bra, jag har gjort några distanstester och det har gått bra så jag tror jag kommer klara provet med:) Så mitt tips är att inte ta teorilektioner annat än om du är väldigt osäker.
edde85 2010-03-25 19:00 ! Citera #
Hej!!
plugga på trafikregler mest för det är viktigast men du måste öva på allt egentligen för på teoriproven kan det komma vilken fråga som helst så plugga på allt du kan så går det säkert bra.. lycka till och hoppas du klarar det..
Gäst 2010-04-02 20:44 ! Citera #
Det är ju inte obligatoriskt! Men det kan ju underlätta om man går dit och lyssnar, och så får man det gjort ngn gång. Lite press :)
alino 2010-04-11 19:50 ! Citera #
Jag hoppas det går utan kurs, jag kör endast på hemstudier!
angelicato 2010-04-20 21:01 ! Citera #
Jag tog 5 teorilektioner för några månader sedan. Dock tyckte jag inte de var så givande utan mest slöseri med pengar. Det var inte så mycket nytt jag lärde mig utan jag hade lärt mig det mesta på egen hand innan.

Det jag gjorde innan var att läsa i teoriboken och klara ut ett program, Bonniers Trafikskola. Programmet lärde mig så himla mycket.

På lektionerna kändes det mest som en liten ”avcheckning” av att det jag lärt mig var rätt. Fast det var skönt iof, sen var det ju bra att man kunde fråga över saker man då undrade över, fast det kan man ju göra på körlektionerna istället om man tänker ekonomiskt.

Kan man däremot inte så mycket innan teorilektionerna så är jag övertygad om att de känns mer värda! :)
Gäst 2010-05-04 22:33 ! Citera #
Jag klarade teorin utan någon kurs, jag läste bara för mig själv och på internet och jag tror verkligen att det räcker. Jag har inte varit intresserade av bilar och bilkörning innan och började verkligen från grunden om man säger så när jag började läsa teorin, kunde ingenting alls från början. jag fattade liksom inte ens varför man växlade ;S Men så klarade jag det på första försöket efter att ha läst igenom boken ett par gånger!
boije 2010-05-05 11:11 ! Citera #
Jag tycker att teorikursen var bortkastade pengar. Du kan lika gärna plugga här eller läsa i körkortsboken :)
Gäst 2010-05-11 22:16 ! Citera #
Jag skulle vilja säga att det är väldigt olika beroende på hur lättlärd du är. men jag tycker att det är väldigt bra att göra frågor på datorn men tycker ändå att du ska läsa körkortsboken så du får information på olika sätt. :)

// Caroline
Gäst 2010-05-11 22:16 ! Citera #
Jag skulle vilja säga att det är väldigt olika beroende på hur lättlärd du är. men jag tycker att det är väldigt bra att göra frågor på datorn men tycker ändå att du ska läsa körkortsboken så du får information på olika sätt. :)

// Caroline

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest