Kuggad på uppkörning
GENADE i en rondell, inte regnade...
Genade i rondell, menas då att du bytte körfil opassande eller vad?
Skulle rakt, men höll inte så långt åt höger som man ska, utan nästan på mitten av körbanan. Ville bara att körprovet skulle ta slut så jag gjorde allt möjligt dumt. Måste lära mig meditera eller nåt innan måndag:-)
Jag vet precis hur det är! Är sämst på att tänka positivt och innan förra uppkörningen så kunde jag inte sova på två dagar och låg och tänkte på allt möjligt. Jag kan inte tänka mig det ögonblicket när inspetrören säger ”grattis till körkortet” och det skrämmer mig! Men denna gången är det annorlunda. Jag har hört så mycket olika om att köra upp en andra gång, att de bland annat är lite lättare, man bara behöver göra om det man missade på osv.. Jag vet inte om det stämmer men jag försöker hålla mig lugn!!
Eftersom mitt största problem just var stress och nervositet (om man spyr innan och inte har sovit mer än ett par timmar så..) så är jag övertygad om att det kommer gå bättre denna gången! Jag ska ta mitt körkort på måndag och det ska du också Tracca! Vi klarar detta, om andra kan så kan vi också.
Elina och Tracca!
Lycka trill i morgon på uppkörningen! Jag önskar er tur och att vädret är med er. Jag tog körtkortet i Fredags och det är verkligen jobbigt med nervositet. Ett tips är att STÄLLA massa frågor till inspektören. Börja prata med och om honom och henne. Det gjorde jag, då är det lättare att koncentrera sig. Man slipper prata så mycket. Jag frågade min inspektör vad hon bodde och hon bodde på landet. Så jag frågade massor om henne djur. Detta betydde att hon skötte 90% av samtalet och jag ställde bara frågor. Lyssna med ett öra och ha 99.9% koncentration på vägen. Le och skratta
Jag tror ni klarar det på måndag!
Tack HannaPanna! Uppmuntran behövs... Grejen är att min förra inseptör ställde inga frågor alls utan bara satt som en surgubbe och var tyst. När jag frågade lite smått så svarade han med typ ett ord.. Kände mig så obekväm! Hoppas verkligen inte att jag får honom igen..
Och jag som tyckte min inspektör pratade för mycket:-D Ville koncentrera mig på att köra, inte att prata. Min körskollärare sa att han är jättetrevlig (och det var han) men lite surrig.
Det som stör mig nu är att här snöade det i fredags och snön ligger KVAR. Har bara hunnit köra idag (och som vanligt når jag kör med min sambo blir det BARA landsvägskörning...) Fick inte sladd eller nåt nånstans, men det märktes att det var halt bitvis. Varför kunde jag inte ha fixat det förra måndagen när det var snöfritt???
Elva timmar kvar nu, men jag försöker att inte tänka på det. Kanske bättre att jag fick en tidigare tid den här gången så jag inte(?) hinner stressa upp mig.
Lycka till imorgon Elin!! Önskar dig en trevlig inspektör och lätt körning:-D
Hur har det gått för er?
Jag hade också uppkörning nu på morgonen och klarade det tack och lov! Trodde inte det för jag hade ingen bra känsla, ni förstår nog. Plus att det första jag gjorde var att köra med handbromsen i :P Gud så förvånad jag blev när han sa att jag var godkänd, nerverna satte stopp för att köra lika bra som jag brukar, haha. Har ni inte kört än önskar jag er lycka till!
JAAAAAAAAA!!!!!! Klarade det idag!!
Fick samma inspektör som förra veckan och kunde faktiskt prata OCH köra den här gången. Det visade sig att han genom sitt fritidsintresse kände till min kusin så vi satt och pratade om det hela tiden.
När vi hade parkerat igen skrämde han mig lite. Sa att det gick bättre, men att det var en del kvar. NEJ! hann jag säga innan han sa: Men du är godkänd” Lycka, lycka, lycka!!
I eftermiddag är det personalmöte på jobbet. Blir fint att KÖRA dit så alla får se att jag har fixat det:-)
Gud vad roligt.. GRATTIS!!!!
Senaste foruminläggen
Rubrik