Start > Körkortsforum > Kuggade första idag.. :/

Kuggade första idag.. :/

Aznilsson 2012-10-23 23:10 ! Citera #
Hallå hallå, gjorde min första uppkörning idag och det gick ganska bra, allt gick perfekt ända till jag skulle vända och köra tillbaka, kom då på en vanlig väg och inspektören sa åt mig att vända så snarast som möjligt och då såg jag en liten grusväg längre fram, jag körde då in på den och hon bromsade då mig och sa åt mig att kolla skylten bakom mig och det stod där att endast behöriga har tillträde till denna vägen, skylten var dock böjd åt höger och var nästan helt svart av grus och skit så var ganska svårläst så missade den, körde då tillbaka och hon sa att mitt körprov inte blivit godkänt och att jag blev kuggad för att jag körde in på den vägen, men allt annat var bra, känns riktigt drygt nu att ha blivit kuggad för de och tar ganska lång tid innan jag får köra upp igen... :/
Gäst 2012-10-24 00:02 ! Citera #
Trist att du kuggade! :(

Låter som min första uppkörning. Jag hade dålig planering vid vändning.
Men cirka 3veckor senare körde jag upp igen och fick kortet!! :)

Bara på´t igen!!
Gäst 2012-10-24 10:33 ! Citera #
Jag kuggade min första uppkörning i måndags. Hade för dålig koll åt höger vid vänstersväng tyckte han och så var det nåt med växling/manövrering på en påfartssträcka som jag inte riktigt förstod. Gasade upp på låg växel (trean) för att snabbt komma upp i fart. Vet inte om det var det han tyckte var fel eller vad.

Backade perfekt runt hörn och vände också på en pyttegrusväg med en bom över vägen ca 5 meter in, men det var helt godkänt.

Jag har bokat en ny tid för uppkörning 29/10.
Aznilsson 2012-10-24 11:21 ! Citera #
Jaa känns så jävla pissigt att kugga på en sådan sak när jag körde helt prickfritt (enligt inspektören) men aja nya tag och får hoppas att det går bättre nästa gång! :)
Jossan-88 2012-10-24 11:44 ! Citera #
Jag kan verkligen förstå att du känner som du gör nu eftersom det var en sådan liten skit sak som du åkte dit på. Visserligen så gjorde inspektören rätt, men o andra sidan så kan jag förstå dig eftersom skylten var svår läst. Men det bästa är ju att du fick reda på att du köra bra. Så nästa gång kommer du fixa det galant :D
Gäst 2012-10-24 11:47 ! Citera #
Jag blev däremot inte alls förvånad när jag kuggade. Jag var så äckligt nervös och det släppte inte på hela tiden jag körde trots att ”alla” säger att det går över efter några minuter. Blev faktisk förvånad själv över hur bra jag körde ändå!
Jag har aldrig gillat att göra saker och samtidigt bli bedömd. Hatade att redovisa när jag gick skola och kan t o m tycka det är jobbigt att lära upp nån ny på jobbet. Att skriva ett prov eller nåt annat där man blir bedömd i efterhand har jag inga problem med.

Körde t o m klantigt när min dotter som inte hade varit med när jag kört tidigare satt med i bilen och jag ville visa henne att jag kunde köra bil. Helgalet!

Vet inte hur jag ska tackla det till nästa gång. Får försöka intala mig att jag är ensam i bilen eller att inspektörer är en robot kanske:-D Hoppas han/hon inte pratar lika mycket heller. Ville koncentrera mig på körningen och inte på att småprata.
Jossan-88 2012-10-24 18:37 ! Citera #
Tracca
Jag blev däremot inte alls förvånad när jag kuggade. Jag var så äckligt nervös och det släppte inte på hela tiden jag körde trots att ”alla” säger att det går över efter några minuter. Blev faktisk förvånad själv över hur bra jag körde ändå!
Jag har aldrig gillat att göra saker och samtidigt bli bedömd. Hatade att redovisa när jag gick skola och kan t o m tycka det är jobbigt att lära upp nån ny på jobbet. Att skriva ett prov eller nåt annat där man blir bedömd i efterhand har jag inga problem med.

Körde t o m klantigt när min dotter som inte hade varit med när jag kört tidigare satt med i bilen och jag ville visa henne att jag kunde köra bil. Helgalet!

Vet inte hur jag ska tackla det till nästa gång. Får försöka intala mig att jag är ensam i bilen eller att inspektörer är en robot kanske:-D Hoppas han/hon inte pratar lika mycket heller. Ville koncentrera mig på körningen och inte på att småprata.

Men om du vill att inspektören pratar för mycket så kan du väll be honom/henne att inte prata så mycket eftersom du vill koncentrera dig på körning. Det borde dom väll inte bli sura för, för du visar ju bara att du medveten om att du blir störd om någon sitter och babblar hela tiden :) Sen när det kommer till din nervositet så kan jag bara tipsa dig om att övningsköra privat med så många olika människor som möjligt, då kommer du bli van att ha någon ”främmande” brevid dig hela tiden, och det kan göra det lättare för dig när du kör upp. Jag själv använder mig av både trafikskole läraren samt sambons pappa. Och idag var sambon med i baksätet när vi var ute och övningskörde... Lycka till!!
Gäst 2012-10-24 23:28 ! Citera #
Jossan-88
Tracca

Men om du vill att inspektören pratar för mycket så kan du väll be honom/henne att inte prata så mycket eftersom du vill koncentrera dig på körning. Det borde dom väll inte bli sura för, för du visar ju bara att du medveten om att du blir störd om någon sitter och babblar hela tiden :) Sen när det kommer till din nervositet så kan jag bara tipsa dig om att övningsköra privat med så många olika människor som möjligt, då kommer du bli van att ha någon ”främmande” brevid dig hela tiden, och det kan göra det lättare för dig när du kör upp. Jag själv använder mig av både trafikskole läraren samt sambons pappa. Och idag var sambon med i baksätet när vi var ute och övningskörde... Lycka till!!

Jag hade faktiskt en supertrevlig kontrollant och han pratade inte så mycket att jag ville be honom vara tyst. Andra skulle nog tyckt att han var rätt tyst, men jag hade svårt att ens kunna svara på vad jag jobbade med när han frågade. Han måste ha trott jag var lätt handikappad:-D

T o m när det var över och han förklarade varför jag inte blev godkänd hade jag svårt att få in vad han menade.Jag hade precis alla nerver utanpå kroppen den dagen! Fånlog åt min sambo efteråt också så han trodde jag hade klarat det. Hoppas på sätt och vis att jag får samma inspektör på måndag. Han sa att han tyckte jag nästan fixade det och hoppades att han skulle bli den som gav mig körkort till slut. Samtidigt kanske han tycker det är lite nära inpå förra uppkörningen när det bara gått en vecka om det blir han igen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor