Start > Körkortsforum > Regler för privatister

Regler för privatister

Gäst 2012-10-19 17:27 ! Citera #
Min son kör som privatist. När han tagit halkbana och riskettan, är han då tvungen att ta ytterligare lektioner i körskola innan han kan köra upp?
Hammerfall 2012-10-19 17:39 ! Citera #
Jag har för mig att din son kan boka tid för upp körning direkt så fort han har gjort både riskettan och risktvåan. Har för mig att det är det minsta man MÅSTE göra innan man får boka en uppkörning. Men hade jag vart din son så hade jag nog bokat tid för en vanlig körlektion hos en trafikskola för att få höra vad dom tycker om ens körning och vad dom tycker att man ska tänka på i fortsättning. Det är ju alltid bra att köra med så många olika personer som möjligt som man inte känner, jag har intalat mig själv att det blir lättare att köra upp då eftersom man inte kommer känna trafik inspektören. Och är man då ovan att köra med okända personer i bilen så kan det nog bli lätt att man spänner sig och därmed göra enkla misstag. Men som sagt så tror jag att man kan boka tid efter att båda risk utbildningarna är avklarade..
Gäst 2012-10-19 18:02 ! Citera #
Jag körde upp privat.
Du behöver inte ta några lektioner alls på körskolan, utan är bara att boka när han gjort riskettan och risktvåan.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov