Start > Körkortsforum > Handläggningstud för handledar…

Handläggningstud för handledarbevis

Gäst 2012-10-17 16:40 ! Citera #
Orkade inte leta genom hela forumet för jag antar att denna fråga har kommit upp tidigare.

Jag undrar hur lång tid det tar från att man ansöker om handledartillstånd tills att man får övningsköra. Hur lång är handläggningstiden? Gärna svar från någon i Skåne/Helsingborgstrakten.
Jossan-88 2012-10-17 16:47 ! Citera #
Där jag bor så måste man först söka ett handledartillstånd, för att sedan gå en kurs hos trafikskolan som håller på i 4 timmar innan man får börja övningsköra privat. Jag och min svärfar ansökte om ett sådant tillstånd och har nu fått alla papper, men vi kan inte börja övningsköra fören vi har gått kursen hos trafikskolan som är inbokad den 24/11 :(
MG08 2013-05-23 13:00 ! Citera #
För mig tog det 2 arbetsdagar. Gick kursen i lördags - skickade ansökan om handledarskap (elektroniskt - åt min handledare) i söndags och godkända blanketten trillade ner i brevlådan igår ;)
mixann 2014-06-26 21:16 ! Citera #
Jag undrar också hur lång tid det tar för min pappa gick in via internet och skulle betala via kort och min faster med och det var igår och jag hoppas att vi hinner o få papprena innan jag fyller 16 som jag gör om 5 dagar. tror ni jag hinner få dem? :D
Gäst 2016-05-29 21:44 ! Citera #
Körkortstillståndet är giltigt i 5 år.
Adam 2021-05-01 12:06 ! Citera #
Jag Körkortstillståndet är giltig i 5 år. :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 10:01
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest