Start > Körkortsforum > Uppkörning Norrtälje -tips?

Uppkörning Norrtälje -tips?

ey b0ss 2016-10-14 17:55 ! Citera #
Tjenare grabbar och brudar ey b0ss här !
nu står det klart ska köra upp i norrtälje nästa vecka kl 10:30 som jag tror är en bra tid.
några mer tips? ska va inne en jävla massa på google street wiev och se hur norrtälje ser ut.
har kört upp där en gång och kuggat på små saker.
ska försöka boka en körlektion i norrtälje innnan uppkörning så man är lite uppvärmd.
brukar vanligtvis träna i sollentuna . men jag tog norrtälje eftrsom jag känner att det var lättare att köra upp i än sollentuna.

mvh EY BOSS trevlig helg och önskar alla lycka till med era körprov :)
Merci 2016-10-17 12:49 ! Citera #
Jag testade köra upp i Norrtälje för att folk sa det är lättare att köra upp i mindre städer, körde upp 2 gånger och blev underkänd på både. Jag blev orolig att teorin snart skulle gå 2 månader mer så bestämde mig för att köra upp i farsta och Klarade det Första gången direkt. Folk säger stt de bedömmer hårt i farsta men det tycker jag inte. Om man kan köra bil och kör utan att göra några stors misstag så klarar man vart som helst. :D
ey boss 2016-10-17 16:17 ! Citera #
Merci 2016-10-17
Jag testade köra upp i Norrtälje för att folk sa det är lättare att köra upp i mindre städer, körde upp 2 gånger och blev underkänd på både. Jag blev orolig att teorin snart skulle gå 2 månader mer så bestämde mig för att köra upp i farsta och Klarade det Första gången direkt. Folk säger stt de bedömmer hårt i farsta men det tycker jag inte. Om man kan köra bil och kör utan att göra några stors misstag så klarar man vart som helst. :D
Mmm har kört mkt i sollentuna men väljer ändå att köra upp i norrtälje då jag tror det är större chans att klara det.
Ls 2018-02-13 17:43 ! Citera #
Jag körde upp i Norrtälje idag och klarade det. Det var vid några korsningar som jag missade att jag va på huvudled och stannade för jag trodde det va högerregeln, vilket kontrollanten pekade ganska hårt på. Ett tips är att ta några varv i staden innan uppkörning för att se var det är och var det inte är huvudled. Lycka till!
Gäst 2018-02-13 22:21 ! Citera #
Ls 2018-02-13
Jag körde upp i Norrtälje idag och klarade det. Det var vid några korsningar som jag missade att jag va på huvudled och stannade för jag trodde det va högerregeln, vilket kontrollanten pekade ganska hårt på. Ett tips är att ta några varv i staden innan uppkörning för att se var det är och var det inte är huvudled. Lycka till!
GRATTIS!!!

Men det ska man ju kunna se ändå om man kör på huvudled eller inte, man ska ju inte behöva besöka stan några dagar innan. Hur ska man då göra om man till exempel ska åka på en semester? Ska man då köra till stan man ska köra till för att se om man åker på en huvudled? :lol: :D ;)
Gäst 2018-06-14 14:19 ! Citera #
Min erfarenhet!


Jag körde upp i Norrtälje igår som privatist och det gick super bra, fick godkänt!!!
Jag var väldigt nervös och läste i detta forum om hur det gick för andra vilket var väldigt hjälpsamt. Ville därför skriva om min erfarenhet så det kan hjälpa någon annan :)

Jag bor i Stockholm och bestämde mig för att köra upp i Norrtälje. Tre veckor innan uppkörningen gick jag på ”Norrtälje trafikskola” för att känna igen mig i staden, vilket var mycket smart. Uppkörningen i sig gick väldigt snabbt!
Min ”lärare” var en medelåldrig kvinna som var jättesnäll och berättade för mig hur provet skulle gå till.
Jag körde en golf (diesel) som var väldigt skön att köra (liknar trafikskolornas bil). När jag gick in i bilen sa hon att jag skulle börja med att ställa in mina speglar och anpassa mitt säte. När jag var klar ville hon att jag skulle kontrollera vindrutetorkarna och sedan tutan. Efter jag gjort det informerade hon att jag blev godkänt på det momentet och att vi kan börja köra ut. (Däremot var det en kille som körde upp samtidigt som mig och han fick göra en yttre säkerhetskontroll.)

Vi började med att köra ut mot centrum där jag gjorde en vänstersväng för att sedan köra upp för en lång backe. Fick däremot motorstopp direkt uppför gatan men jag var lugn, startade bilen, hittade dragläget och fortsatte köra. Därefter åkte vi förbi ett vägarbete där högerregeln gällde för att se om jag kunde anpassa min hastighet och se om jag hade koll på högerregeln. Därefter åkte vi in genom en cirkulationsplats där jag glömde kolla döda vinkeln, men hon gav mig flera chanser efter där vi åkte in i minst 2 till.
Därefter åkte vi in på landsväg med vänstersväng och hon bad mig svänga in på en liten väg. Där var det en 3 -vägkorsning som hon ville jag skulle backa ut från, det gick galant. Vi körde ut därifrån där hon gav mig ett specifikt mål att köra emot där jag följde skyltarna.
Min körning var väldigt kort där det tog drygt 20 min. Efter det åkte vi tillbaka och hon ville jag skulle parkera, så jag parkerade framlänges in bredvid en bil. Hon sa att det var ett godkänt prov så det var ju skönt :)

Mitt tips för de som ska ha uppkörning i Norrtälje är att ha kört där ett par gånger för att få en bild av hur staden ser ut. Det är en väldigt liten stad med enkelriktade gator, högerregeln och huvudled (har dock hört att var 4e elev får åka ut på motorväg e18). Så länge man lyssnar på läraren, kan manövrera bilen och följer skyltar ska det nog gå galant.

Lycka till för de som ska köra upp!! :D
Tahsin723 2019-02-20 23:13 ! Citera #
Hej har uppkörning i Norrtälje på den 26 e februari. Uppkörningen är vid kl. 13.30 vilken jag tycker är en ganska lugn tid. Jag har läst alla kommentarer om Norttälje trafikverket och är lite nyfiken på den där backen man svänger vänster in på och sedan nästan alla får motorstopp :(. Har dock redan kuggat på uppkörning två gånger, första gången i Sollentuna och i Farsta för andra gången men fixade teorin på första försöket. Jag blir jättenervös när det är cirkulationsplatser med flera körfält. Om ni har några tips inför uppkörning i Norrtälje, dela gärna med mig, jag behöver all tips och hjälp jag kan få. Tack på Advance. :)).
MM 2020-02-15 13:15 ! Citera #
Hej, hade uppkörning i torsdags 9:45 i Norrtälje och klarade det. Det var så skönt. Min inspektör var jättetrevlig och han hade inga klagomål över min körning. Körde upp i farsta innan, rekommenderar inte det. Annars är Norrtälje en lugn kommun med vanliga vägar dvs inte alls komplicerade vägar. Tips är att åka runt i staden några dagar innan uppkörningen( jag gjorde det).

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov