Start > Körkortsforum > Uppkörning i Vänersborg av en …

Uppkörning i Vänersborg av en lantis som aldrig varit där :(

lantisen 2012-10-12 13:23 ! Citera #
Hej
Har kuggat på uppkörningen igår och bokat en ny i Vänersborg där jag aldrig satt min fot! :o
Bor långt därifrån och är ovan såväl stan som motorväg och motortrafikled... Tacksam för alla tips ni kan ge mej om en uppkörning där... Funderar på att ta en lektion på en trafikskola därnnere först så att man får lite känsla för staden först. Så hjälp mej nu!
Är det en svår uppkörningsstad :?
Tips om bra trafikskola :?
något speciellt man ska tänka på :?

Tack på förhand :)
Jossan-88 2012-10-12 16:04 ! Citera #
Hejsan!
Jag tycker det är det dummaste man kan göra när man ska köra upp, att välja en stad som man aldrig har varit i. När jag var på min trafikskola så fick dom ett samtal av en tjej som hade exakt samma problem som dig, och hon ville lära sig staden innan hon körde upp, men min lärare sa då att ”vi har inte en möjlighet att lära dig hela staden på 40 minuter. Det enda vi kan göra är att se hur du kör, och vad du behöver lära dig/tänka på lite oftare.”
Men han avrådde henne att köra upp där med tanke på hennes situation. Samt så sa han att om hennes egna trafikskola där hon gick nu inte ville att hon ska köra upp redan så trodde han att hon saknade vissa kunskaper, och var inte alls mogen att köra upp. Men hon ville trots alla dessa råd ändå boka en tid för körning. Och han kan ju inte neka henne.. Så fortsättning följer :) Men mitt råd till dig är att köra upp i en stad som du känner till. Det kan knappast vara till en fördel om man kör upp i stad där man aldrig har varit.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov