Start > Körkortsforum > Teori imorgon!

Teori imorgon!

Gäst 2012-10-03 19:52 ! Citera #
Nu har jag mitt andra teoriprov imorgon....
Är något smått nervös för detta. Denna gången tänker jag verkligen gå in på djupet och ta till vara på tiden.. gjorde mitt första teoriprov på mindre än en halvtimme :/ vilket man skäms lite för, men nu ska jag fanken ta till med hårdhanskarna.. Problemet är bara att jag vet att jag verkligen har försökt läsa i Du&jag i trafiken, men hoppat över stycken som jag redan kan... laddade ner bonniers trafikskola och körde bara kategorin ”Ute i trafiken” till slinga 6, och därefter gjorde jag deras prov och blivit klart godkänd 4 ggr med över 54-58 rätt, vilket jag är nöjd med!


Samma dag imorgon har jag min uppkörning igen som privatist, kuggade sist med bara 2 fel ; Körning i skymda korsningar och jag höll inte riktigt koll på varvantalet. Bilen hade dessutom pilar som idikerade om jag skulle växla upp eller ner. I en nedförsbacke visade pilen upp, 4 meter längre fram kom en uppförsbacke och då ville den att jag skulle växla ner... hmmm? Sparsam körning eller???


Jag har fåttt löften om jag klara mitt kort imorgon... Hoppas inte bara för detta, men också för min egna del!
Tjooo så länge!
Gästbara 2012-10-03 23:21 ! Citera #
Lycka till!

Själv har man prov nästa vecka. Men otroligt stressad.
Jag tror du kommer klara det galant.
ciindbran 2012-10-04 10:19 ! Citera #
Cindbran
Nu har jag mitt andra teoriprov imorgon....
Är något smått nervös för detta. Denna gången tänker jag verkligen gå in på djupet och ta till vara på tiden.. gjorde mitt första teoriprov på mindre än en halvtimme :/ vilket man skäms lite för, men nu ska jag fanken ta till med hårdhanskarna.. Problemet är bara att jag vet att jag verkligen har försökt läsa i Du&jag i trafiken, men hoppat över stycken som jag redan kan... laddade ner bonniers trafikskola och körde bara kategorin ”Ute i trafiken” till slinga 6, och därefter gjorde jag deras prov och blivit klart godkänd 4 ggr med över 54-58 rätt, vilket jag är nöjd med!


Samma dag imorgon har jag min uppkörning igen som privatist, kuggade sist med bara 2 fel ; Körning i skymda korsningar och jag höll inte riktigt koll på varvantalet. Bilen hade dessutom pilar som idikerade om jag skulle växla upp eller ner. I en nedförsbacke visade pilen upp, 4 meter längre fram kom en uppförsbacke och då ville den att jag skulle växla ner... hmmm? Sparsam körning eller???

51!!


Jag har fåttt löften om jag klara mitt kort imorgon... Hoppas inte bara för detta, men också för min egna del!
Tjooo så länge!
ciindbran 2012-10-04 14:27 ! Citera #
Gästbara
Lycka till!

Själv har man prov nästa vecka. Men otroligt stressad.
Jag tror du kommer klara det galant.



Fan vad surt! Fick 51 !
inspektörn 2012-10-04 17:21 ! Citera #
Cindbran!
Vad menar du med upp och nedväxlingarna i ditt första inlägg?
har du förstått när man skall köra på högre eller lägre växlar?
Bilen indikerar uppväxling i en nedförsbacke men det blir uppförsbacke 4 meter längre fram... tror du bilen ser den uppförsbacken?
Varför skall man inte växla ner i en uppförsbacke?? Prova att cykla upp för en brant backe på högsta växeln och tala sen om för mig om det var jobbigt eller om du kunde gjort det lättare för dig med en lägre växel! Bilen funkar likadant!
Du bör nog läsa på ALLT om miljökörning och inte bara en liten del, för du verkar ha dålig koll på den!
ciindbran 2012-10-04 22:24 ! Citera #
inspektörn
cindbran!
Vad menar du med upp och nedväxlingarna i ditt första inlägg?
har du förstått när man skall köra på högre eller lägre växlar?
Bilen indikerar uppväxling i en nedförsbacke men det blir uppförsbacke 4 meter längre fram... tror du bilen ser den uppförsbacken?
Varför skall man inte växla ner i en uppförsbacke?? Prova att cykla upp för en brant backe på högsta växeln och tala sen om för mig om det var jobbigt eller om du kunde gjort det lättare för dig med en lägre växel! Bilen funkar likadant!
Du bör nog läsa på ALLT om miljökörning och inte bara en liten del, för du verkar ha dålig koll på den!


Du ursäkta, men vad jag menar med uppförsbacken varinte att bilen ”se” den, men när jag är på den. O ja, jag vet hur f*n man ska växla med den bilen, dock tycker jag inte att det är så bra miljökörning i det ändmålet! Upp och nerväxling!
Vad är ditt problem? Jag klarade min uppkörning idag, utan den jävla backen *punkt*
Gäst 2012-10-04 22:56 ! Citera #
ciindbran
inspektörn
cindbran!
Vad menar du med upp och nedväxlingarna i ditt första inlägg?
har du förstått när man skall köra på högre eller lägre växlar?
Bilen indikerar uppväxling i en nedförsbacke men det blir uppförsbacke 4 meter längre fram... tror du bilen ser den uppförsbacken?
Varför skall man inte växla ner i en uppförsbacke?? Prova att cykla upp för en brant backe på högsta växeln och tala sen om för mig om det var jobbigt eller om du kunde gjort det lättare för dig med en lägre växel! Bilen funkar likadant!
Du bör nog läsa på ALLT om miljökörning och inte bara en liten del, för du verkar ha dålig koll på den!


Du ursäkta, men vad jag menar med uppförsbacken varinte att bilen ”se” den, men när jag är på den. O ja, jag vet hur f*n man ska växla med den bilen, dock tycker jag inte att det är så bra miljökörning i det ändmålet! Upp och nerväxling!
Vad är ditt problem? Jag klarade min uppkörning idag, utan den jävla backen *punkt*


Normalt sett är det en bra idé att växla ned i uppförsbackar. Och kom ihåg tumregeln att ha samma växel nedför som uppför. Växlingsindikatorn i bilen är inget man måste köra efter, men den brukar vara en bra fingervisning om vilken växel som är rätt om man vill köra ekonomiskt.

Och attityden släpper vi, ok? Finns ingen anledning att svära...
inspektörn 2012-10-05 05:44 ! Citera #
Cindbran!
Som jag sa, läs på om miljökörning, för du har dålig kolll på den!
ciindbran 2012-10-06 15:50 ! Citera #
prs
ciindbran
inspektörn
cindbran!
Vad menar du med upp och nedväxlingarna i ditt första inlägg?
har du förstått när man skall köra på högre eller lägre växlar?
Bilen indikerar uppväxling i en nedförsbacke men det blir uppförsbacke 4 meter längre fram... tror du bilen ser den uppförsbacken?
Varför skall man inte växla ner i en uppförsbacke?? Prova att cykla upp för en brant backe på högsta växeln och tala sen om för mig om det var jobbigt eller om du kunde gjort det lättare för dig med en lägre växel! Bilen funkar likadant!
Du bör nog läsa på ALLT om miljökörning och inte bara en liten del, för du verkar ha dålig koll på den!


Du ursäkta, men vad jag menar med uppförsbacken varinte att bilen ”se” den, men när jag är på den. O ja, jag vet hur f*n man ska växla med den bilen, dock tycker jag inte att det är så bra miljökörning i det ändmålet! Upp och nerväxling!
Vad är ditt problem? Jag klarade min uppkörning idag, utan den jävla backen *punkt*


Normalt sett är det en bra idé att växla ned i uppförsbackar. Och kom ihåg tumregeln att ha samma växel nedför som uppför. Växlingsindikatorn i bilen är inget man måste köra efter, men den brukar vara en bra fingervisning om vilken växel som är rätt om man vill köra ekonomiskt.

Och attityden släpper vi, ok? Finns ingen anledning att svära...



Menade inget illa, men jag klarade uppkörningen sen får man inte ens ett. ”ok”, inspektören hade inget att klaga på!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor