Start > Körkortsforum > Uppkörning nu på fredag.

Uppkörning nu på fredag.

killer 2012-10-02 20:18 ! Citera #
Yes. Ni som känner till min långa historia gör det redan, och ni andra ; sök på detta nick så får ni reda på den också.

Klarade uppkörningen i april men hann aldrig bli klar med teorin, kuggade den i gävle med 51 poäng samma dag som prövotiden gick ut. Något av den jobbigaste känslan i världen att efter en så lång tid med slit kugga på det sättet. I alla fall , de som inte dödar härdar.

Jag gav inte upp, jag klarade teorin i augusti med 54 poäng. Jag hade knappt sovit i 4 timmar innan provet, jag hade glömt bort helt att jag hade prov ens, råkade se när ja kollade igenom mina papper. Det som jag förstod efteråt provet, den avgörande anledningen till att jag klarade det - jag var inte ett dugg nervös och hade inga förhoppningar alls. Jag var bara helt lugn.

Nu på fredag har jag uppkörning, det blir antagligen min sista chans innan 2 månaderna går ut. Den går ut 22;a oktober, och det är långa väntetider i södertälje där jag ska köra upp så det blir jobbigt. Kommer försöka kolla varje dag. Jag vet inte vad jag gör, vad jag tar mig till och hur jag kommer klara av att fortsätta mitt liv psykiskt ifall jag kuggar. Jag vill inte ens tänka på ordet ’’kugga’’ . Jag övningskörde igår för första gången på 3 månader och det gick hur bra som helst. När det inte gäller ’’prov’’ så kör jag hur bra som helst, och jag har ju klarat en uppkörning förut.

Så, det jag ber från er.. Ge mig alla era tips och ideer på hur jag kan minimera min nervositet till 100% på uppkörningen, och hur jag kan förbereda mig som bäst. Jag vet att om jag inte blir nervös så klarar jag det.. Jag kör bil som ja haft körkort i 5-10 år. Jag blir nervös och de går åt helvete.. Försöker inte heller höja mig i takarna, så ni kan låta bli att kritisera. Jag kritiserar mig själv tillräckligt redan.

Jag har inte råd att kugga igen.. jag kommer inte orka börja igen..

Denna tråd får bli min uppkörningstråd, där jag kommer skriva allt jag känner tills dess. Skriv gärna ni också..
killer 2012-10-03 21:01 ! Citera #
Ingen som vill skriva något?
tompaaa 2012-10-03 22:21 ! Citera #
killer
Ingen som vill skriva något?

Hej!

Svårt att ge något bra tips. I slutändan är det ju ändå du som sitter där och har allt i egna händer, gäller bara att slappna av och ha all uppmärksamhet på trafiken. Genom att planera i god tid så kan du undvika svåra situationer. För min del var jag också sjukt nervös inför uppkörningen, men jag hade körlektion på morgonen som lugnade mig en del, sedan gick jag hem och åt, sen en kortare promenad som hjälpte mig slappna av en del åtminstone.

lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor