Start > Körkortsforum > Vägverkets bil

Vägverkets bil

flasher 2012-09-25 14:44 ! Citera #
Enkel, kort fråga. Jag har tidigare klarat uppkörningen med trafikskolans bil, jag är van med den och allt vad det innebär.

Denna gången ska jag köra upp med vägverkets egna bil, och jag har varken sett eller kört den tidigare.

Är det större risk att jag kuggar? Hur mycket kommer det påverka mig? Vad är skillnaden?
Dave 2012-09-25 20:04 ! Citera #
Givetvis är det enklare att köra en bil som man har kört med tidigare. Däremot så förutses det att du ska kunna köra vilken bil som helst. Att det går lite långsammare/ryckigare än vanligt under uppkörningen är något som brukar förkastas.

Kan du köra bil så kan du det helt enkelt. Uppkörningsbilarna är inga skrothögar :lol:

Största skillnaden kan vara: inredningen i bilen (instrumentbräda, etc.), hästkrafter (att gå från en stark till svag bil kräver lite mer fokus på växlingen), längden (vissa bilar kan vara långa, t.ex. kombibilar, kräver lite mer försiktighet när du backar).

Det finns en lista över bilar på just den uppkörningsplats du har valt. Finns manualer på alla dessa bilar på Internet, det är bara att söka om du är fundersam.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest