Jag har nu fyllt 30 år och fick ett körkort i present. Så nu är det upp till mej och bevisa att jag fixar det
Vad har jag för för och nackdelar? Och vad ska jag tänka på?
Jag skulle tro att du har fördelar på de sätt att du är äldre och mognare i huvudet än många som precis fyllt 18 år. Tar mer hänsyn till dina medtrafikanter och förmodligen också insett att du inte är odödlig.
Kan faktiskt inte tänka mig så mycket nackdelar, du är ju inte direkt så gammal att det börjar bli ett hinder, kommer nog gå hur bra som helst, lycka till med allt!
Nae det blir nog inte svårare för dig. men om du hade tagit det tidigare vore det bättre för dig, för varje år kommer det något nytt/ yttligare krav som man måste göra för att ta körkortet, tycket att det blir mer krav hela tiden, jobbigt.
Instämmer med föregående talare. Tror (och hoppas) att det blir lättare ju äldre man blir då man som sagt är mer mogen och sas varit med i leken lite längre. Jag är i samma situation men har inte direkt börjat ännu. Gjorde gratistestet på denna sidan och fick 72% rätt helt oförberedd så det borde inte vara några problem med teorin iaf. Om du har börjat så uppdatera oss gärna så vi vet om vi har rätt eller fel i våra antaganden att det blir lättare med åren.
Slutligen vill jag önska lycka till!
Kommer säkert gå jättebra! Olycksstatistiken är högst bland förare i åldern 18-24 år... ju yngre man är desto lättare är det nog att falla för grupptryck osv. så det är nog en fördel att du är lite äldre. när det blir svårare kanske är om man är 50+, vid 30 är man ju fortfarande ganska ung
Hej, jag har hållit på i flera år och är själv 31 år. jag tycker inte det är svårare det beror nog bara på hur mycket tid man har att lägga på det, jag tror receptet är att man bestämmer sig och sen ägnar majoriteten av sin vakna tid till att ta körkortet. jag är glad att jag inte har blivit klar tidigare för då hade jag förmodligen missat alla nya trafikregler som har tillkommit.... lycka till
Efter sju år av påtryckningar av familj och vänner ska jag ta tag i körkortet (jag är 25 år). Målet är att ha få den innan året är slut. Jag tror absolut inte att det är svårare att ta körkortet ju äldre man är.
Lycka till! Jag är själv 33 år och började i juli. Än så länge tror jag åldern bara har gjort det enklare för oss att ta körkort. Vi har åkt många mil o timmar som medpassagerare, har mognat i odödlighetsfrågan och är grymt fokuserade o motiverade. Möjligtvis kan jag personligen känna att jag är lite räddare och försiktigare än vad jag var för 10 år sedan, men det kan väl knappast vara någon nackdel så länge jag inte stoppar upp trafiken .
Alla är olika som tur väl!
Det är klart jobbigare lära sig nytt när man är äldre då hjärnan är döende efter år 25.
Fördel att va äldre är att man har erfarenhet.
Kanske har man sett andra köra.Man kanske redan känner till vägmärkenas betydelser och massa regler.
Då har man fördel att va äldre än tonåring som haft och har annat i huvudet.