Start > Körkortsforum > Bilar som är bensinsnåla??

Bilar som är bensinsnåla??

Mada 2010-09-12 19:12 ! Citera #
Hur mycket pengar hade du tänkt att lägga ner vi bilköpet? För äldre bilar drar i grunden mer soppa ju större dom är och ju större motor bilen har, så då är de isåfall VW Golf eller kanske Ford Ka. Men om man överväger att köpa en nyare bil så kan man tex. köpa en volvo c30 drive, som drar 37l/100km eller någon av volvos andra drive modeller. annars skulle ja rekommendera Passat bluemotion TDI, en ganska stor kombi som trots turbo är väldigt bensinsnål och rolig att köra. :)
Victor A 2010-10-06 15:26 ! Citera #
SAAB bilar är ju bra i och med att de är väldigt billiga idag och det finns gott om reservdelar till dem eftersom de flesta har eller har haft en saab, dock vet ja inte om de är så mycket bensinsnålare än andra men det är bra säkerhet och jag har alltid tyckt att de liknar Porsche lite grann i fram och de är ju ganska positivt.
Martineriksson 2011-02-15 19:50 ! Citera #
Mycket roligt tråd! Mycket roligt material att läsa :D

Mina rekommendationer går till:
Renualt Clio (min bror har en sport clio, och måste säga att man känner verkligen motorn jobba i den. Tror den ligger på 0,8l/mil, medans en normal clio ligger på 0,5-0,7l/mil).
Ford Fiesta. Ford ska enligt dem jag känner vara ”kända” för att hålla. Eftersom man är lite fattig, tycker jag det är viktigt att ha bilar som inte går sönder hela tiden :D
Gäst 2011-02-17 19:27 ! Citera #
Hej Där!

Ja detta har ja funderat ja med! Jag har kommit fram till att de man ska sikta på är en bil som är:

1. Bränslesnål.

2. Hållbar så man slipper att lägga ut massa pengar i reparationer.

3. Prisvärd och låga premier.

De som summerar detta är intingen en Tysk elr Japansk bil de andra är oftast för Osäker när det gäller hållbarhet.

Jag har siktat in mig på en Opel Astra med Eco fuel bensin motor. Den drar 0.55liter/mil blandad körning och har väldigt låga premier. Inköpspriset är och mycket billigt för en sådan bil med soppas bra kvalitet och funktioner.

dock så finns det roligare bilar men de har man inte råd med om man inte vill ha en bil som krånglar emellanåt.

Hoppas min tips var till hjälp och tänkt lite längre än utseende och utrustning så går de nog bra ;)
Mvh Gustav
SofiaWiberg 2011-05-16 19:39 ! Citera #
sistina
Hej!

Jag är ute efter att köpa en bil som är både billig i inköp samt bensinsnål?
Är det nån som har några ideèr?

Tacksam för svar.


Dem jag vet mest om är Renualt Clio , Ford Fiesta och mindre bilar.

Eftersom både min mor och min bror har en varsin clio, skulle jag nog köpa en sådan. Vår clio drar ca 0.6l/milen, men om vi körde längre sträckor, typ 10mil om dagen, skulle vi nog ligga på 0.4-0.5l/mil.

Jag tycker om designen, dem ser inte för sumpiga ut och dem ser inte för fina ut så man är för rädd om dem.

<3 Clio! :D
Kalle 2011-06-11 16:31 ! Citera #
Ford fiesta är bra, liten, billig och snål! :D
Gerdan 2011-06-11 19:19 ! Citera #
Jag kör en Golf som i snitt drar 0.7 liter per mil på landsväg. Jag tycker att jag tankar relativt sällan i förhållande till hur mycket jag faktiskt pendlar med bilen. Min Golf är rätt gammal, men jag har hört mycket gott om att Golfar i allmänhet drar lite bensin.
Crim 2011-06-30 23:40 ! Citera #
Jag skulle rekommendera en Golf i bra skick ifrån 90-00. Brukar gå ganska billigt i andra hand och drar väldigt lite och är även en väldigt bra bil! Min mor hade en -99 Golf GTI och det var en väldigt pålitlig bil.
villhakorkort 2011-07-15 14:24 ! Citera #
Volvo S40 1,8, (inte 1,6TDI, inte 2,0T’n, inte 1,8i) drar lite bensin, c.a 0.7l/mil på landsväg.
Gäst 2011-12-27 01:36 ! Citera #
Kia är ingen dålig bil, jag har en Kia picanto och det är den mest underbara bil jag har ägt, lättkörd, SÖT, och extremt billig. Inga problem med den under de 7 åren jag har ägt den. Golf är inte en snål bil, inte den min moster har iaf :lol: . Andra snåla bilar ska vara toyota aygo, suzuki alto.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
10
I dag 06:49
8
I dag 00:19
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest