Start > Körkortsforum > Kuggade för tredje gången idag…

Kuggade för tredje gången idag..

Gäst 2012-09-20 13:09 ! Citera #
Idag hade jag min tredje uppkörning i kungälv. Kuggade även denna gång. Känner mig helt värdelös. Blir så nervös så jag glömer saker som jag kan på bilskolan.... :((
vasja 2012-09-20 15:05 ! Citera #
Hannis
Idag hade jag min tredje uppkörning i kungälv. Kuggade även denna gång. Känner mig helt värdelös. Blir så nervös så jag glömer saker som jag kan på bilskolan.... :((

har kuggat idag för andra gång. körde upp i Nkpg. kuggat för oväsentliga saker, körde för sakta, släpte inte fram gående... :cry:
Gäst 2012-09-20 15:15 ! Citera #
Man könner sig helt tom efter att man har kuggat. Man har ju kämpat så mycket & vill så gärna ha sitt kort. Men nu får man fan inte ge upp... :(
Undrar 2012-09-20 17:51 ! Citera #
Usch vad hemskt... :cry: vad kuggade ni på?
Gäst 2012-09-20 19:22 ! Citera #
vasja

har kuggat idag för andra gång. körde upp i Nkpg. kuggat för oväsentliga saker, körde för sakta, släpte inte fram gående... :cry:

Du tycker alltså att det är oväsentligt att inte ta hänsyn till de oskyddade trafikanterna? Jag tror du behöver omvärdera din syn på risker och hänsyn i trafiken.
Guest 2012-09-20 19:34 ! Citera #
Håller nog faktiskt med prs här.

De oskyddade trafikanterna är säkert de mest sårbara i hela trafiken. Min trafiklärare sade att inspektörerna är VÄLDIGT noga med hur man beter sig mot dem, just för att de är oskyddade.

Även om man tycker att man hinner passera övergångsstället så handlar det om att visa dem hänsyn. Hellre att sakta ned och visa respekt för dem än att bara passera eller ignorera.

Lycka till nästa gång! :)
keke 2012-09-20 21:05 ! Citera #
Hur noga är dom med säkerhetskontrollen innan körning?
Måste man kunna alla vätskor? varselljus o sånt?

Kommer köra upp privat, så kommer väl stå där som en dum jävel o inte veta alla knappar o sånt på just den bilen
.
vasja 2012-09-21 02:19 ! Citera #
Men den oskyddade trafikanten var ju minst två meter ifrån mig, jag kunde ju lugnt kört förbi i korsningen. hur många som har körkortet och kör så hänsynsfull mot de gående... det är bara vi som håller på att ta körkort, det e bara vi som gör det egentligen.
gost 2012-09-21 02:26 ! Citera #
keke
Hur noga är dom med säkerhetskontrollen innan körning?
Måste man kunna alla vätskor? varselljus o sånt?

Kommer köra upp privat, så kommer väl stå där som en dum jävel o inte veta alla knappar o sånt på just den bilen
.

har kört upp som privatist redan två gånger och båda gånger var jag inte godkänd. Körde upp i Nkpg. Och jag tycker faktiskt att trafikinspektörer är mer krävande mot oss som bokar provet privat en mot de som bokar genom trafikskola. Om du kör upp i någon annan stad än Nkpg så du kanske får inspektörer som är snällare. Lycka till i varje fall! Håller tummarna för dig. :o
Gäst 2012-09-21 02:28 ! Citera #
vasja

men den oskyddade trafikanten var ju minst två meter ifrån mig, jag kunde ju lugnt kört förbi i korsningen. hur många som har körkortet och kör så hänsynsfull mot de gående... det är bara vi som håller på att ta körkort, det e bara vi som gör det egentligen.

Fast du skrev ju just att du inte gjorde det. Varför anser du att det är rätt att göra fel bara för att andra gör det? Gäller samma sak med hastigheten eller onykterhet? Var går gränsen?

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo