Jag klarade min uppkörning på första försöket!
Jag kan säga att en stor del av den nervositet jag hade försvann då trafikinspektören kom till väntrummet och presenterade sig själv. Han ingav ett väldigt positivt intryck. Innan vi åkte iväg så förklarade han att INGEN kör perfekt och bedömningen till hans beslut kommer att grundas på helheten. Att köra felfritt för att få körkort var inget jag skulle behöva oroa mig över utan istället försöka lösa olika situationer på bästa möjliga och trafiksäkra sätt.
Jag kommer inte ihåg hur länge min uppkörning varade men i ungefär en halvtimme. Det var kombinerat med E4, landsväg, tättbebyggt område, några rondeller, backning och parkering. Det intressanta var att det inte ens kändes som en halvtimme. Tiden bara flög förbi. Det roliga var att jag aldrig kört så bra tidigare som på uppkörningen... Jag har alltid gjort en massa misstag på mina körlektioner. Men, nu hade jag uppsikt på vad som kändes allting. Parkeringar som jag haft svårt för gick hur bra som helst.
Något annat roligt var att det inte heller kändes som en uppkörning. Åtminstone inte då jag hade kört några minuter. Kanske berodde det på att jag och trafikinspektören pratade en hel del om olika saker och ting. Jag vet inte om det bidrog något men jag tyckte åtminstone att det underlättade en del.
Lättare sagt än gjort men försök inte vara för nervös! Det var jag och efteråt insåg jag att det inte behövdes Lycka till allihopa!