Hej,
Jag började övningsköra för ca 3 mån sedan och har nu gjort riskettan och halkbanan. Jag har även gjort teoriprovet + uppkörningen. Min bror tog sitt körkort för ca fem år sen och då var det helt annorlunda. Dels prismässigt, och dels tidsmässigt. Halkbanan kostade 1200kr när han gjorde den, kostar 1800kr nu. En saftig prishöjning. Dessutom fanns det ingen tidsgräns på tiden efter teorin. Då fick det ta sin tid tills man klarade uppkörningen om redan hade klarat teorin. Nu har man två mån på sig OCH det finns knappt tider för uppkörningar nu så tiden på två mån hinner gå ut. Ni borde sänka priset på uppkörning och förlänga tiden från två mån till åtminstone 4 mån.
Priset på uppkörning och teoriprov är självbekostande, dvs det går inte att sänka priset utan att man tar pengar från någon annan för att bekosta det. Halkbanan är upp till de olika banorna att bestämma, men med tanke på den tid man avsätter, samt slitage på fordon så är det nog inte orimliga prisnivåer.
Att det är två månader man har på sig innebär att du får se till att vara redo när du gör kunskaps- och körprov, och inte låta det mogna fram för varje försök. Dessutom tvingas du fokusera på både teori och praktik, vilka hör tätt samman. Förlänger man tidsperioden kommer fler som inte är redo att chansa och ta ännu fler försök på sig vilket får till följd att det inte blir fler lediga tider.