Start > Körkortsforum > Uppkörning i Sollentuna

Uppkörning i Sollentuna

Undrar 2012-09-15 15:52 ! Citera #
Hej, jag kommer köra upp med automat i sollentuna (VV bil) och undrar vad man bör tänka på och hur inspektörerna är där? Vilka rundor brukar man få köra osv. Kommer köra upp privat men har kört en del på körskola tidigare i år.
Tess 2012-09-28 13:45 ! Citera #
Jag vill veta exakt det du efterfrågar. Ska köra upp i sollentuna om 2 veckor och har börjat åka ner för att bekanta mig med stadsdelen...

Min lärare har sagt att man brukar åka antingen mot täby eller mot kista/silverdal/helenelund.

Var noga med de två rondellerna och ha bra planering eftersom det ena har godkänt att man åker i högra körfältet trots att man ska till vänster i rondellen.

Lycka till! När ska du köra upp?
Gäst 2012-09-28 16:33 ! Citera #
Rondellerna är väl det enda ”svåra” som finns där.. Se till att ha bra planering så löser det sig!
Undrar 2012-10-05 17:11 ! Citera #
Jag kör upp om två veckor jag med! Har teoriprovet nästa vecka. :?
FiaMia 2012-10-08 09:32 ! Citera #
Teori och uppkörning i Sollentuna innan veckan e slut =) E såååååååååååååååååå taggad!
Undrar 2012-10-11 19:02 ! Citera #
Kom ihåg att skriva här sen vart du körde och hur det gick! :D Jag kör upp nästa vecka!
FiaMia 2012-10-12 11:09 ! Citera #
JAG KLARADE DET!!!!!!
Fick Pia som jag läst så mkt negativt om men hon var tyst och bra.
Säkerhetskontrollen var tutan och p-bromen.
Åkte från trafikverket och fick köra mot Täby, avfart Hagby, vända vid återvinningsstationen och sedan köra tillbaka mot danderyd. Backade runt det ”klassiska” hörnet, sen upp i villakvarteren sen åkte vi tillbaka. Körningen tog ca 25 minuter.

Trevlig helg och lycka till alla andra!
Gäst 2012-10-12 11:30 ! Citera #
GRATTIS FiaMia!! :)
Jag kör upp på Tisdag, så hoppas det går lika bra för mig!

Ses kanske på vägarna! =) haha.
Gäst 2012-10-13 08:44 ! Citera #
FiaMia
JAG KLARADE DET!!!!!!
Fick Pia som jag läst så mkt negativt om men hon var tyst och bra.
Säkerhetskontrollen var tutan och p-bromen.
Åkte från trafikverket och fick köra mot Täby, avfart Hagby, vända vid återvinningsstationen och sedan köra tillbaka mot danderyd. Backade runt det ”klassiska” hörnet, sen upp i villakvarteren sen åkte vi tillbaka. Körningen tog ca 25 minuter.

Trevlig helg och lycka till alla andra!


Vad roligt!!! STORT GRATTIS TILL KÖRKORTET!! Körde du upp med körskolan?
FiaMia 2012-10-13 12:42 ! Citera #
Gäst
FiaMia
JAG KLARADE DET!!!!!!
Fick Pia som jag läst så mkt negativt om men hon var tyst och bra.
Säkerhetskontrollen var tutan och p-bromen.
Åkte från trafikverket och fick köra mot Täby, avfart Hagby, vända vid återvinningsstationen och sedan köra tillbaka mot danderyd. Backade runt det ”klassiska” hörnet, sen upp i villakvarteren sen åkte vi tillbaka. Körningen tog ca 25 minuter.

Trevlig helg och lycka till alla andra!


Vad roligt!!! STORT GRATTIS TILL KÖRKORTET!! Körde du upp med körskolan?


Japp, i min älskade körskolebil. Och min trafiklärare fick sitta i väntrummet när jag körde upp, jag ville inte ha honom med mig =)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo