Start > Körkortsforum > Formuleringar riktigt teoripro…

Formuleringar riktigt teoriprov kontra de man gör via skola?

Gäst 2012-09-13 20:52 ! Citera #
Hur är formuleringarna på frågorna på det riktiga teoriprovet jämfört med de övningsproven man kan göra via trafikskolan (kopplat till STR)?

Är nervös för att de är så kluriga att det blir fel svar och inte påminner något om det jag gått igenom. Har gjort över 30 prov samt köpt till frågor här på körkortonline och har fått godkänt på alla prov förutom ett. Men det är ju ingen garanti för något... ;)
Gäst 2012-09-13 21:01 ! Citera #
Trasan
Hur är formuleringarna på frågorna på det riktiga teoriprovet jämfört med de övningsproven man kan göra via trafikskolan (kopplat till STR)?

Är nervös för att de är så kluriga att det blir fel svar och inte påminner något om det jag gått igenom. Har gjort över 30 prov samt köpt till frågor här på körkortonline och har fått godkänt på alla prov förutom ett. Men det är ju ingen garanti för något... ;)


Du har fel studieteknik om det kommer an på vilka frågor som kommer och hur de ställs.
Gäst 2012-09-13 21:29 ! Citera #
Jag gör inte bara frågor utan jag läser även mycket i Teoriboken och på nätet samt sitter och skriver ner det jag har svårt för. Minns bara hur det var i skolan när man var van vid att få frågor på ett visst sätt och sen ändrades det när man fick ny lärare och allt kom på sne. Har inte pluggat på bra många år så det är nog därför jag är så nervös.
Gäst 2012-09-13 23:26 ! Citera #
Trasan
Jag gör inte bara frågor utan jag läser även mycket i Teoriboken och på nätet samt sitter och skriver ner det jag har svårt för. Minns bara hur det var i skolan när man var van vid att få frågor på ett visst sätt och sen ändrades det när man fick ny lärare och allt kom på sne. Har inte pluggat på bra många år så det är nog därför jag är så nervös.


Var inte nervös! Plugga bara hårt så ska du nog se att det löser sig. Läser du frågorna ordentligt och förstår så ser du nog att de inte är så klurigt ställda ändå.. oftast bara en själv som klurar till det :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov