Start > Körkortsforum > Säkerhetskkontroll

Säkerhetskkontroll

Elisa 2012-09-10 21:21 ! Citera #
Jag ska köra upp i morgon och undrar om man ska göra säkerhetskollen på eget initiativ och fullständig , eller om dom säger till och i så fall säger dom vad man ska göra om det bara är bitar? Tacksam för svar..
tompaaa 2012-09-10 22:23 ! Citera #
Hej!

Du behöver inte göra det på eget initiativ. Vill dom att du gör hela säger dom det, eller om dom vill att du kollar någon specifik sak så ber dom om det. Lycka till! :)
Du vet 2012-09-10 23:09 ! Citera #
Elisa
Jag ska köra upp i morgon och undrar om man ska göra säkerhetskollen på eget initiativ och fullständig , eller om dom säger till och i så fall säger dom vad man ska göra om det bara är bitar? Tacksam för svar..

Se bara till att du kan göra inre-och yttre säkerhetskontroll..så kommer det säkert att gå bra...

Lycka till !!
Gäst 2012-09-11 23:24 ! Citera #
Elisa

Hur gick det? :)
Alltid roligt att höra ifall det gått bra för någon!
Elisa 2012-09-13 09:48 ! Citera #
Kuggade jag råkade köra för fort i alla avseenden..Jag har aldrig kört en sån bil Volvo v70 så var det länge sedan jag körde hos körskolan.. Jag blev så stressad av att jag hade problem med att köra eco ..så att jag inte hann med hastigheten innan det var för sent..Jag gjorde dåliga omdömen körde om cyklist där det var smalväg och högerregel.. O skyndade mig rondeller för att bilen inte skulle rycka:(:( Största felet var hastgheten..:(
Gäst 2012-09-13 18:35 ! Citera #
Elisa
Kuggade jag råkade köra för fort i alla avseenden..Jag har aldrig kört en sån bil Volvo v70 så var det länge sedan jag körde hos körskolan.. Jag blev så stressad av att jag hade problem med att köra eco ..så att jag inte hann med hastigheten innan det var för sent..Jag gjorde dåliga omdömen körde om cyklist där det var smalväg och högerregel.. O skyndade mig rondeller för att bilen inte skulle rycka:(:( Största felet var hastgheten..:(

Ledsen att höra! Men den lilla trösten jag har att komma med är väl att du nu vet vad du behöver träna på/tänka på..
Sakta ner, växla ner i tid (när det behövs) och kör defensivt så ska du nog se att det löser sig!
Lycka till på nästa uppkörning!!
Malmö:) 2012-09-14 16:09 ! Citera #
Hej Ellsa,

Det var tråkigt att höra. Vet du hur länge du får vänta på nästa tid för uppkörning? Har själv uppkörning snart och är superstressad kring detta.

Hälsn

En från Malmö
Elisa 2012-09-17 22:36 ! Citera #
Jag ska köra upp igen på Lördag ..Var precis ut o körde min kusins bil som är en helt ny volvo med startknapp o parkeringsbromsknapp :) Så nu känner jag mig lite tryggare med bilen..Men framför allt måste jag tänka att jag har inte bråttom någonstans.. När jag blev nervös så skyndade jag mig ..Så alla som ska köra upp tänk du har inte bråttom innan intensivt....så att man tar det lugnt..

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest