Start > Körkortsforum > Jag lär mig inte!

Jag lär mig inte!

Mos 2012-12-12 17:35 ! Citera #
Grattis! Ska på uppkörning nr 2 i övermorgon!
anon 2013-01-12 00:12 ! Citera #
Tracca
Landsväg och motorväg har jag kört minst 100 mil. Stadskörning inte så mycket. När jag övningskör är oftast våra barn med och det går inte att köra rundor i stan med dem. ”Varför kör vi förbi badhuset hela tiden? Ska vi ingenstans?” brukar det låta.

Jag vet att det är övning jag behöver och jag har ingen annan än mig själv att skylla på. Borde ha satsat mer när jag var 18 och gjorde mitt första halvdana försök att övningsköra. Senare blev det en grej att inte ta körkort för att visa alla att man kan klara sig hur bra som helst utan. Nu behöver jag det absolut om logistiken ska fungera alls så jag blir knäpp på att jag inte lär mig snabbare. I teorin kan jag 99%, men i praktiken funkar det inte alls.

Startade för övrigt tråden mest för att få ut lite frustration! :P


vill du lära dig, kör i stadstrafik. Där gör du 1000 ggr mer än vi motorväg och landsväg där du håller 5ans växel och gasar och tar några kurvor. Kör i stadstrafik under rusningstrafik kl 7-8 eller 4 t.ex. då åker/går/cyklar folk från och till jobbet. Då får du växla, sakta ner, bromsa, hålla koll och allt annat. Några stadskörningar är bättre än 50000 motorvägskörningar där du gasar och håller i ratten xD
anon 2013-01-12 00:13 ! Citera #
Tracca
Nu har jag körkort:-D:-D:-D

Fixade det på försök nr 2:-D Nervös bägge gångerna, men inte lika nervös idag. GLAD!

aha du har fixat körkort hehe Grattis :P
Gäst 2020-02-02 01:04 ! Citera #
Hej san!
Jag behöver en handledare till körlektion!
Var snälla kan du hjälpa mig med?
Mvh Rahmati
F 2020-02-02 17:47 ! Citera #
Gäst 2020-02-02
Hej san!
Jag behöver en handledare till körlektion!
Var snälla kan du hjälpa mig med?
Mvh Rahmati
Gå till en körskola.
Att nån ska köra med dig gratis kommer ju aldrig att hända.
Att nån ska ta sin lediga tid och köra med dig, och du ska kompensera bensin/diesel plus ge den en peng för jobbet, kommer i slutändan bli lika dyrt för dig att gå till en körskola. Plus så måste du och den gå på en utbildning ihop för att den ska bli godkänd handläggare, vilken du såklart får betala kostnaderna för.
Sen vet man inte heller hur bra koll personen har, kan den verkligen lära dig rätt?

Var bor du?
Det finns körskolor som har överkomliga priser, speciellt om du köper ett paket (ex. 10 körlektioner). Då får du även planera tillfällena så det passar dig, inte den du ville köra med....

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo