Hej!
Det är så här att jag skulle göra in på en 70-väg (vid skogskyrkogården i sthlm). Fältet jag körde på var inget accelerationsfält där jag kunde accelerera utan ett väldigt kort fält. Efter det fältet kommer ett bussfält. Nu vet jag inte om jag tänkte rätt, men det var rätt många bilar, och ingen ”ville” släppa in mig, är det för att dem inte har den skyldigheten, då jag har väjningsplikt (eftersom jag åker på en anslutande väg, om det är så det kallas). Jag måste i värsta fall stanna i fältet tills jag ser en klar lucka.
Tack på förhand!
Ja, har du väjningsplikt så har du. Är det påfarten från Sockenvägen upp på Nynäsvägen norrgående? Där slutar bussfältet precis innan du kommer upp på Nynäsvägen.
Aa precis den är det. Fast det står inte någon väjningsskylt eller väjningsmarkering, men det är taget att man ska väja på det fältet alltså, för att det är en anslutande väg. Så jag inte har missuppfattat.
Aa precis den är det. Fast det står inte någon väjningsskylt eller väjningsmarkering, men det är taget att man ska väja på det fältet alltså, för att det är en anslutande väg. Så jag inte har missuppfattat.
Nu kan ju saker ändrats sedan Google var där med sin Street View-bil, men det har iaf funnits en väjningspliktskylt där tidigare.
http://goo.gl/maps/Fk9tu