Start > Körkortsforum > Blinkning vid svängd backning

Blinkning vid svängd backning

Gäst 2012-08-30 18:45 ! Citera #
Hej!

Nu låter jag ju som världens novis när det kommer till blinkning men det får inte stoppa mig från att fråga de ”simpla” frågorna!
Jag blinkar inte när jag backar och samtidigt svänger.
Gör ni det? Hur tänker ni? T.ex. när ni backar runt hörn, backar in i parkeringsruta/plats, fickparkerar...

Nu när jag tänker på det händer det faktiskt att jag blinkar in till höger ibland när jag fickparkerar. Det är när någon står i ”kö” bakom mig och ser ut att vilja parkera där jag ska, då brukar jag blinka in till höger så den bakom förstår att jag ska in och inte ut. Så h*n kan åka vidare och leta en annan parkeringsplats.
Gäst 2012-08-31 10:37 ! Citera #
lasseb
Hej!

Nu låter jag ju som världens novis när det kommer till blinkning men det får inte stoppa mig från att fråga de ”simpla” frågorna!
Jag blinkar inte när jag backar och samtidigt svänger.
Gör ni det? Hur tänker ni? T.ex. när ni backar runt hörn, backar in i parkeringsruta/plats, fickparkerar...

Nu när jag tänker på det händer det faktiskt att jag blinkar in till höger ibland när jag fickparkerar. Det är när någon står i ”kö” bakom mig och ser ut att vilja parkera där jag ska, då brukar jag blinka in till höger så den bakom förstår att jag ska in och inte ut. Så h*n kan åka vidare och leta en annan parkeringsplats.

Jag brukar inte backa in i parkeringsrutor, men om jag någon gång gör det så blinkar jag nog vanligtvis inte.
Jag, liksom du, blinkar ibland när jag ska fickparkera, om det kommer någon bakifrån som kanske undrar vad jag sysslar med eller som verkar sugen på att parkera på samma plats som jag är på väg mot.
Jag backar sällan runt hörn, men när jag gör det så har det inte varit trafik omkring mig, så då har jag inte blinkat. Men kanske skulle göra det om det fanns bilar omkring mig...

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest