Efter ungefär 15 lektioner hos körskola och övningskörning hemma var det äntligen dags för uppkörningen igår.
Jag vet inte om jag någonsin varit så nervös tidigare och planen att ge ett lugnt och säkert intryck gick åt helvete. Jag kände under hela rundan att nä, det här är inte godkänt, vilket gjorde mig ännu mer nervös till den grad att jag nästan var gråtfärdig.
Det jag kuggade på var bristande planering (i protokollet står det ”Körning i körfält/körfältsbyte E+G” och ”Motorväg, motortrafikled eller likn. E+F+G”) som ledde till en del konstiga situationer. Bland annat för hastiga körfältsbyten, både på motorväg och innan korsning. Har även svårt (och ännu mer när jag är sådär nervös!) att bedöma flödet i en rondell. Eftersom att alla inte blinkar när de ska ut tycker jag ofta att det är lite klurigt att se om de kommer att fortsätta eller svänga av, vilket i sin tur gör att jag inte riktigt vet om jag ska sakta ner, krypköra eller stanna helt. Fick ett liknande problem under uppkörningen när jag skulle svänga vänster in på en parkering från en 30-väg och ser att en bil kommer en bit bort. ”Jag hinner nog inte emellan” tänker jag och bestämmer mig för att stanna tills den passerat. Insåg efter ett par sekunder att jag hade gjort en missbedömning och blev stående onödigt länge.
Har nu bokat ny uppkörning till i övermorgon och samtidigt som jag verkligen, verkligen vill ha körkortet känns det hopplöst. Blev så himla ledsen när jag kuggade igår att allt självförtroende bara rann av mig.