Start > Körkortsforum > Bromsteknik

Bromsteknik

Elle 2012-08-15 19:50 ! Citera #
Hej!

Jag har en körlektion imorgon och jag kommer då gå igenom bromsteknik. Jag undrar om ni har tips angående det och vad man ska och inte ska göra.
Zett 2012-08-22 01:41 ! Citera #
Hoppas det gick bra för dig på lektionen, du kommer att få god nytta av bromsteknik på risktvåan om du nu inte redan har haft den.
Det viktigaste att kunna är väl att kunna tvärnita utan att få motorstopp, att kunna hantera bromsen så att man inte trycker ner allt för hårt vilket leder till motorstopp.
Alltså för att tvärnita måste du hålla ner kopplingen samtidigt som du bromsar, om du bara vill bromsa lite grann så trycker du ner bromsen lite tills du ligger på en hastighet som passar omgivningen.
Gäst 2012-08-24 16:44 ! Citera #
Och var inte rädd för bromsen utan tryck i ordentligt om du ska panikbromsa. Tryck ifrån ratten och pressa allt du har tills du tillslut står upp i bilen så att säga. Sjukt roligt i 90! :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov