Start > Körkortsforum > Bara att beställa tid?

Bara att beställa tid?

Mani 2012-08-07 01:15 ! Citera #
Hejsan.

Om man blivit godkänd för att övningsköra och sådant. Är det bara då att ringa till körstället och beställa körlektioner? Eller behövs något annat också göras?
LucasJ 2012-08-08 17:14 ! Citera #
Har du ditt övningskörningstillstånd är det bara att åka till en körskola och säga att du vill köpa ett antal körlektioner, medtag självklart legitimation och övningskörningstillståndet. Ifall du skall köra med egen handledare, är det bara att gå på en cirka 3 timmars kurs där både du och din handledare måste genomgå för att sedan få övningsköra med denna. Handledaren måste haft körkort i 5 år dock. Med egna erfarenheter gick jag och körskolan igenom och bokade tider som passade mig själv på bästa sätt direkt vid första besök där.
Lycka till
Mani 2012-08-13 17:57 ! Citera #
Tack för svaret. :)

Jag har redan gått den kursen och har mitt övningskörningstillstånd, dessutom har jag även kört hemma en del.

Tror du det går att ringa dit? Så när man kommer dit betalar man och visar upp legitimation och övningskörningstillståndet. Sedan, nu kan jag ju grunden att köra och inte behöver något jättehjälp med krypkörning och sådant, är det värt att säga det i telefon eller ska man nämna det när man väl sitter i bilen, tror du?
Zett 2012-08-22 01:21 ! Citera #
Mani
Tack för svaret. :)

Jag har redan gått den kursen och har mitt övningskörningstillstånd, dessutom har jag även kört hemma en del.

Tror du det går att ringa dit? Så när man kommer dit betalar man och visar upp legitimation och övningskörningstillståndet. Sedan, nu kan jag ju grunden att köra och inte behöver något jättehjälp med krypkörning och sådant, är det värt att säga det i telefon eller ska man nämna det när man väl sitter i bilen, tror du?

Givetvis kan du ringa dit, du har ingenting att vara rädd för! Jag ringde själv och bokade in ett par lektioner direkt, sedan gick jag dit betalade för en och resten betalades online över deras hemsida som man fick ett användarnamn och lösenord till. Jag var själv lite orolig över att ringa men det bådade gott och lyckligt slut blev det för mig så kör på! (Behövde för övrigt inte visa upp varken legitimation eller övningstillstånd... Knasigt nu när jag tänker på det i efterhand)

Jag nämnde att jag kört från och till hemma och läraren sa bara att vi kunde skippa grunderna med kopplingen och hur man växlar. Läraren kommer definitivt att fråga hur som helst.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
92
I dag 21:06
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo