Start > Körkortsforum > Teorifrågor

Teorifrågor

Kevin93 2012-07-30 21:25 ! Citera #
Tjena! Är en kille på 19, som ska börja med körkortet nu i augusti.

Har en snabb liten fråga.. Frågorna som finns på korkortonline.se där man kan svara på 65 frågor, i demo är det samma frågor som i riktiga teoriprovet? tacksam för svar! :D
Gäst 2012-07-30 21:34 ! Citera #
Kevin93
Tjena! Är en kille på 19, som ska börja med körkortet nu i augusti.

Har en snabb liten fråga.. Frågorna som finns på korkortonline.se där man kan svara på 65 frågor, i demo är det samma frågor som i riktiga teoriprovet? tacksam för svar! :D

Nej, så klart att det inte är. Däremot är de av liknande karaktär. Tro däremot inte att det räcker att göra några testprov för att klara det.

Med så pass god framförhållning som du har nu, så börja läsa teoriboken och läs den ett par gånger under din övningskörning. Fokusera på de särskilda moment som matchar där du för tillfället är i din utbildning och repetera mycket. Då klarar du det utan problem.
Kevin93 2012-07-30 22:30 ! Citera #
Okej tackar!:) Klarade du ditt körkort utan problem?
Gäst 2012-07-30 22:42 ! Citera #
Kevin93
Okej tackar!:) Klarade du ditt körkort utan problem?

Ja. Läste teoriboken ett par gånger. Gjorde frågepaketet här och några frågefaser på str.se och körskola. Tog ett tiotal lektioner på trafikskola.

Hade dessvärre två fel på kunskapsprovet. 8-) Klarade körkrovet på första försöket utan några anmärkningar.

Så, lägg ner gott om tid för att skapa dig en stabil kunskapsgrund. Repetera mycket och se till att verkligen förstå alla delar, så klarar du dig långt.
Kevin93 2012-07-31 15:24 ! Citera #
Okej låter bra!:D Jag ska köra mycket privat hemma, kanske 4 gånger i veckan, sen ska jag köpa ett paket på körskolan 10 körlektioner + teroribok för ungefär 4100. Får hoppas att det räcker med 10 körlektioner på skolan. Ska ju öva krypkörning fickparkering start i uppförsbacke nedförsbacke o i cirkulationsplatser. Osv! Men ja det är väl bara att göra som du säger så klarar man sig nog bra. Men kunskapsprovet o teoriprovet kan man göra det samma dag?
Gäst 2012-07-31 20:58 ! Citera #
Kevin93
Okej låter bra!:D Jag ska köra mycket privat hemma, kanske 4 gånger i veckan, sen ska jag köpa ett paket på körskolan 10 körlektioner + teroribok för ungefär 4100. Får hoppas att det räcker med 10 körlektioner på skolan. Ska ju öva krypkörning fickparkering start i uppförsbacke nedförsbacke o i cirkulationsplatser. Osv! Men ja det är väl bara att göra som du säger så klarar man sig nog bra. Men kunskapsprovet o teoriprovet kan man göra det samma dag?

Kunskapsprovet och teoriprovet är samma sak.

Kunskapsprovet och körprovet kan bokas samtidigt men kunskapsprovet måste göras först, innan du kör upp.
Gäst 2012-07-31 21:00 ! Citera #
Tänk på att du måste ha gjort Riskettan och Risktvåan innan du kan boka Kunskapsprov och körprov :-)
Kevin93 2012-07-31 22:05 ! Citera #
bola
Tänk på att du måste ha gjort Riskettan och Risktvåan innan du kan boka Kunskapsprov och körprov :-)

Jo så dåligt påläst är jag inte haha :D Men tack!:)
Kevin93 2012-07-31 22:06 ! Citera #
bola

Kunskapsprovet och teoriprovet är samma sak.

Kunskapsprovet och körprovet kan bokas samtidigt men kunskapsprovet måste göras först, innan du kör upp.

Ahaa okej, trodde man var tvungen att göra flera olika delprov? (Har jag hört iaf). Okej får bara hoppas att allt går som man vill:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo