Hjälp med teorifråga!

Öppet forum, ingen registrering
15:02
Länka

Vilket påstående är riktigt?

Alternativ A

Halvljuset lyser upp vägen ca 90 meter framåt

Alternativ B

Helljuset lyser upp vägen ca 90 meter framåt

Alternativ C

Halvljuset lyser upp vägen ca 50 meter framåt och du upptäcker en mörkklädd gående först på 25 meters avstånd

Alternativ D

Parkeringsljuset lyser upp vägen ca 20 meter framåt

Jag tog A, men det var fel. I boken står det att halvljuset lyser upp vägen ca 100 m :S

15:20
Länka
Jenye
Vilket påstående är riktigt? Alternativ A Halvljuset lyser upp vägen ca 90 meter framåt Alternativ B Helljuset lyser upp vägen ca 90 meter framåt Alternativ C Halvljuset lyser upp vägen ca 50 meter framåt och du upptäcker en mörkklädd gående först på 25 meters avstånd Alternativ D Parkeringsljuset lyser upp vägen ca 20 meter framåt Jag tog A, men det var fel. I boken står det att halvljuset lyser upp vägen ca 100 m :S

100 m är när du kan upptäcka en reflex i mörker och halvljus. Jag skulle säga alternativ C.

https://korkortonline.se/teori/lysen/

12:12
Länka

Jag menar förresten att jag tog B, och det var fel 😊 Men vad räknas som belysning av vägen? Samma avstånd som mörka eller ljusa kläder? Reflex?

20:34
Länka

Jag är 100 på att det är C. har körkortsboken öppen nu och har plugat in det där ordentligt (frga mig inte varför) 😕

12:30
Länka

C är rätt

19:36
Länka

C

23:36
Länka
Gäst 2021-05-15

C

Grattis till att skakat liv i en tråd 2012, sista svaret 2016....altså 9 resp 5 år sedan.

Öppet forum, ingen registrering