Hej!
Jag är nyfiken på hur mycket ni tränade mellan kuggning och nästa uppkörning? Framför allt ni som kört endast med trafikskola. Klarade ni det sedan på andra försöket?
Jag kuggade min. Har två körlektioner kvar. Ny uppkörningstid fanns inte förrän i september, så de två sista körlektionerna kommer att tas i början av september. Har inte så mycket pengar kvar och kan inte köra så mycket mer med skolan och har inte möjlighet att öva privat. Kuggar jag min andra får jag göra om teoriprovet med.
Vad kuggade du på? Var det i princip allt fel eller var det bara något enstaka fel som du vet vad du gjort fel?
Det är såklart omöjligt att veta hur många lektioner som krävs mellan kugg och ny uppkörning men mitt tips är att ta med dig protokollet till din trafikskola. Fråga ifall det är möjligt att gå igenom det du kuggat på endast två lektioner (vill du vara extra pushig kan du ju förklara exakt vad du gjort fel o vad du istället skulle göra i den situationen istället, försäkra körskoleläraren om att du tror att du klarar att gå igenom det på två lektioner). Men beror som sagt VÄLDIGT mycket på vad det var du kuggade på.
Kolla också regelbundet ifall det finns tidigare uppkörningar! Det kommer upp nya tidigare tider ibland så se till att titta ofta! Kan kännas jobbigt att behöva ”pausa” just nu för att det inte finns uppkörningstider.
Titta titta titta!!
Tittade t.ex. nyss och fann tider två veckor tidigare än det funnits igår!
finns tider i slutet av augusti i min stad istället för i mitten av september!