Tjao!
Finns det någon allvarlig person i detta forum som kan säga med sanning att frågorna på körkortonline är (mer eller mindre) ”samma”, likvärdiga frågor som kan komma på VV-körkortsfrågor?
Köpt medlemskap här 2ggr (snittet ligger på 54-64 rätt, både teoriprov o frågor i katogorierna) o skumläst Körkortsboken (2012)
Jag är dock privatist o ha redan sparat många tusenlappar, och tänker med det fortsätta och göra
Tack på förhand!
Jag kan ju bara tala för mig själv och jag klarade teoriprovet på första försöket, vilket ju innebär att jag bara har fått se 70 av trafikverkets frågor (varav fem testfrågor). Så med tanke på att man inte kan veta säkert vilka frågor man kommer få på provet och att alla dessutom är olika bra på olika saker (vilket ju innebär att en fråga som jag tycker är svår kanske är lätt för dig och vice versa), så är det omöjligt att säga med säkerhet om ditt teoriprov kommer vara svårare, lättare eller likvärdigt de tester som finns här. Så ta för allt i världen inte detta som någon garanti för att du kommer klara teoriprovet om du klarar testerna här. Men när jag skrev provet så kände jag att jag hade haft väldigt stor nytta av körkortonline. Frågorna är utformade på samma sätt som de hos trafikverket. Svarsalternativen funkar på samma sätt och precis som här så kan du markera frågor och gå tillbaka till dem i efterhand, innan du avslutar provet, om du vill ta en extra titt på något. Jag upplevde att trafikverkets prov var något enklare än testerna här på körkortonline. Men som jag redan nämnt så kan jag ju ha haft tur och fått just sånna frågor som jag känner mig väldigt säker på. Med lite otur kanske ditt prov är väldigt mycket svårare än testerna.
Sammanfattningsvis kan väl helt enkelt sägas att du kan aldrig veta säkert om du kommer klara provet eller inte. Men om du verkligen kan teorin så är dina chanser väldigt goda.