Start > Körkortsforum > Handledare, till vem?

Handledare, till vem?

Gäst 2012-07-08 12:38 ! Citera #
Hejsan. Jo, nu har jag övningskört i ett år med min far som handledare. Tyvärr av någon anledning gick inte min mor samma handledarutbildning som jag och farsan gjorde, så därför har jag bara kört med min farsa hela året. Men nu har ämnet diskuterats hemma och vi kom fram till att min morsa och min syrra ska gå handledarutbildningen bara om någon vecka. Min fråga är därför: När min syrra går utbildningen med min morsa, kan jag då också köra med henne, trots att inte vi gick samma utbildning samtidigt:? :D

/ Körkortet
Gäst 2012-07-08 12:54 ! Citera #
körkortet
Hejsan. Jo, nu har jag övningskört i ett år med min far som handledare. Tyvärr av någon anledning gick inte min mor samma handledarutbildning som jag och farsan gjorde, så därför har jag bara kört med min farsa hela året. Men nu har ämnet diskuterats hemma och vi kom fram till att min morsa och min syrra ska gå handledarutbildningen bara om någon vecka. Min fråga är därför: När min syrra går utbildningen med min morsa, kan jag då också köra med henne, trots att inte vi gick samma utbildning samtidigt:? :D

/ Körkortet


korkortsportalen.se/jag-ska-vara-handledare/handledarbevis/

En elev kan ha flera handledare och en handledare kan ha flera elever. Du måste ansöka om att bli godkänd för varje elev som du vill bli handledare för. Från den 1 februari 2012 gäller nya regler som innebär att en handledare som mest kan ha 15 godkännanden samtidigt. Det gäller oavsett om godkännandet är beslutat före eller efter den 1 februari 2012.
Gäst 2012-07-08 13:33 ! Citera #
Okej, men det är jag med på. Däremot är det lite lurigt hur man gör för att en blivande handledare ska kunna godkänna en elev såhär på efterhand. Någon som vet? :D
Gäst 2012-07-08 19:13 ! Citera #
Skickar in ansökan som vanligt. Det står ju uttryckligen: Du måste ansöka om att bli godkänd för varje elev som du vill bli handledare för.

Vad du menar med att handledaren ska godkänna eleven hänger jag inte med på.
Gäst 2012-07-09 09:21 ! Citera #
När din mamma har gått kursen så kan hon ansöka om att bli handledare för dig också. Ni behöver inte gå kursen tillsammans.

Föresten vad jag hörde av min körskolelärare så kan hon ansöka innan hon gått kursen också. Då kommer hon få ett brev där det står att hon inte har gått kursen, men sen när hon har gått den och utbildaren har klickat i så kommer hon få ett nytt brev efter några dagar om att hon antingen blev godkänd som handledare eller inte.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor