Start > Körkortsforum > Teori prov första gången idag …

Teori prov första gången idag 8:15 Hisingen!

Hisingen Andreas 2012-07-05 10:38 ! Citera #
Klara teori provet idag! :O Första försöket, är helt paff 56/65 trodde jag skulle faila definitivt frågorna som kom va helt mongo. Vissa var frågor man aldrig sätt eller ens läst om O.o Men jag klara det! Läraren fick säga till mig o tjejen bredvid för jag blev så glad då jag klarat det o hon med! :) Fett najs

Imorgon kommer dock det skrämmande uppkörningen! :o 13:15! Fick en morot av morsan, får låna bilen i 2 veckor om jag klarar det!

Fan så glad man e, hoppas verkligen man klarar det imorn då det kan bli s vårt med om prov i semesterdagarna!
Hisingen Andreas 2012-07-05 10:45 ! Citera #
Kan inte editera min post då jag e Gäst.
Men ville lägga till min teori strategi/hur jag pluggade.

5 dagars plugg tid, kört sedan jag var 16 dock, la av vid 18 års ålder börja nu igen vid 20 års ålder.
I 5 dagar körde jag ENDAST igenom https://korkortonline.se/teori/ 2 gånger varje dag.

Boken är ju rätt värdelös tycker jag, läst den en gång men teorin på denna sidan ovan var guld värd. Sedan gick jag och la mig 19:00 dagen innan. Gick upp 6, tryckte i mig 2 skink mackor 1 glass juice, 1 glass mjölk o en 1/4 melon. Lämna in skiten 2 min innan provet var slut! Rekommenderar starkt teori delen här, har du mer tid så borde du köpa frågorna med, jag gjorde dock det ej, men test provet här va bra för att veta vart man ligger, 60% fick jag på den för 2 månader sedan, efter 5 dagars rå pluggande fick jag 85-90% :)
Gäst 2012-07-05 11:50 ! Citera #
Stort grattis! Vad skönt att ha en ”etapp” bakom sig :-).

Lycka till på uppkörningen. Berätta gärna hur det gick :-)

Har själv teori på tisdag och uppkörning på torsdag. Tiden går ju sååååå långsamt nu. Vill bara ha det gjort förhoppningsvis med godkända resultat. :o
Hisingen Andreas 2012-07-05 12:47 ! Citera #
Om du inte gjort provet innan, så som din teori ledar kommer säga, haka inte upp dig på frågor, markera dem direkt och fortsätt. Även om du känner att du markerar för mycket så gör det endå. Sedan när det är 5-10 min kvar så går du till dina markerade (Du får en tabel typ 6x10 av alla dina frågor upplistade med en röd flagga på om de är markerade) så trycker du på en markerad läser igenom, bestämmer dig snabbt för vilket svar du kör på, trycker på ”avmarkera” å sedan tillbaka till listan, så betar du av alla snabbt du markerat.

Tryck i dig en rejäl frukost med. Skojjar inte, jag hörde 2-3 högljudda knorrningar i salen under provet, stackars dem. Lycka till! Kör igenom teorin här snabbt dagen innan o lägg dig tidigt! Lycka till!

Skriver direkt på jobbet imorn hur det gick på uppkörningen, hör jag inte av mig alls så har jag hängt mig ;)
Gäst 2012-07-05 13:30 ! Citera #
Tack för tipsen. Jag har pluggat av och till sedan februari när jag började med hela körkortsgrejen och känner mig ganska säker, så jag hoppas innerligt att det är tillräckligt. Jag har köpt frågor här, läst boken två eller tre gånger, läst ännu mer på de frågor jag haft fel på, gjort tester, pärmar på körskolan, strs dataövningar, gratisteori.se.

Jag är nog mer orolig för uppkörningen.Har haft stora problem med nervositet även vid vanliga körlektioner och kan tänka mg att det blir ännu värre när det är uppkörningen. Men jag hoppas innerligt att det blir hanterbar nervositet, hihi.
Gäst 2012-07-05 13:37 ! Citera #
Förresten vad menade du med att frågorna var mongo?
Gäst 2012-07-05 14:55 ! Citera #
Ett exempel var att en bild visades på skylt som sitter på lastbilar, den var orange, hade några siffror på sig.

Frågan löd, du kör förbi en olycks plats, en lastbil i olyckan har denna skylten, hur gör du?

Olika svars alternativen va i still med, slå av 1. tändningen på lastbilen (wtf?) , ta bort skadade, larma. 2. stanna en bit bort från olycksplatsen , varna andra och 112.

Grejjen är att dem är extremt kluriga. Jag valde alternativet att stanna en bit bort då orange skylt på lastbil med siffror på betyder ofta ”Shit is gonna explode run” (Läste något om det i teori delen)

Men upplägget var helt ”mongo” tyckte jag, då vissa av svaren borde ha funnits i det ”rätta” svaret. Det var inte alls självklart. Tyckte frågan va riktigt jobbig då jag inte kan alla enhetsbetäckningar på farliga ämnen osv. Tex. Var det brandfarligt kanske jag skulle slå av tändningen? etc.

Dags för möte på jobbet kan inte skriva mer ^^
erraN 2012-07-07 04:37 ! Citera #
Gäst
Ett exempel var att en bild visades på skylt som sitter på lastbilar, den var orange, hade några siffror på sig.

Frågan löd, du kör förbi en olycks plats, en lastbil i olyckan har denna skylten, hur gör du?

Olika svars alternativen va i still med, slå av 1. tändningen på lastbilen (wtf?) , ta bort skadade, larma. 2. stanna en bit bort från olycksplatsen , varna andra och 112.

Grejjen är att dem är extremt kluriga. Jag valde alternativet att stanna en bit bort då orange skylt på lastbil med siffror på betyder ofta ”Shit is gonna explode run” (Läste något om det i teori delen)

Men upplägget var helt ”mongo” tyckte jag, då vissa av svaren borde ha funnits i det ”rätta” svaret. Det var inte alls självklart. Tyckte frågan va riktigt jobbig då jag inte kan alla enhetsbetäckningar på farliga ämnen osv. Tex. Var det brandfarligt kanske jag skulle slå av tändningen? etc.

Dags för möte på jobbet kan inte skriva mer ^^

Minns att jag läste det jag med, rätt svar är larma. :) lycka till på uppkörningen
Andreas hisingen. 2012-07-09 08:06 ! Citera #
Well... Jag klara det! :) Har mitt pappers kort nu. Första teori försöket o första uppkörningen, e rätt förvånad, ohört glad! :)
Gäst 2012-07-09 10:13 ! Citera #
Ah, vilken härlig känsla det måste vara. Grattis!!

Imorgon är det dags för mitt kunskapsprov. Är lite smånervös :-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov