Start > Körkortsforum > Få mer utav övningskörningen (…

Få mer utav övningskörningen (privat)

Anno 2012-07-03 19:50 ! Citera #
Tja!

hur gör ni för att lära er mer ifrån körningarna ni gör med er privata handledare ?
tex nya vägar/omvägar ?
kör olika trafiksituationer om och omigen tex rondell?
har utvärderingar osv

dela gärna med era tankar och tips



/A
Gäst 2012-07-19 02:49 ! Citera #
Vi brukar oftast gå igenom innan vad det är vi ska göra under körningen (jag är eleven och kör med förälder). Mor min kan t.ex. säga ”så idag kör vi inne i stan/landsväg/många cirkulationsplatser/etc, se till att läsa igenom det innan och fråga ifall det är något”.

Sen så brukar vi inte köra exakt samma ”delar” för många gånger i rad, kör vi i stadstrafik i 3 dagar så känns det skönt att variera och köra någon annanstans nästa gång. Det är oftast ”lättare” :lol: att ställa in en körning privat än med skola. Jag har iaf lätt för att säga ”går det bra om vi kör imorgon istället för idag” då jag vet att det oftast går. Så att köra privat är det (för in del iaf) viktigt att se till att hålla det kul!


Mina tips är:
variera och kör inte exakt samma rutt för många gånger i rad!
prata igenom både före och efter vad som gått fel/varit bra så man känner att man lär sig något
Ge förslag! var vill du åka? kanske har du en vän som bor en bit bort som du vet att du kommer köra till när du fått körkortet, provkör dit när du ändå ska köra :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
9
I dag 20:00
4
I dag 18:45
4
I dag 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest