Start > Körkortsforum > Kostnaderna överstigit än förv…

Kostnaderna överstigit än förväntat?

Anno 2012-07-03 19:39 ! Citera #
Tja!

är det fler än vara jag som har lagt ut mer pengar på körkortet än vad du har tänkt/räknat ut innan ?


/A
Gäst 2012-07-03 22:02 ! Citera #
Ja, jag tänkte mig 30-40 lektioner (á 660 kr).
Är nu uppe i 50. Uppkörning och teori om en vecka.

Har nog lagt ca 35000 på körkortet.
10000 mer än jag hade räknat med ;)

Har inte haft någon att mängd träna med, utan har gjort allt på körskolan. Har haft stora problem med nervositet, och det är den som har gjort att det ha tagit så lång tid. Tycker dock att det är värt det :-).

Längtar så till att jag har kortet.
JH87 2012-07-04 23:20 ! Citera #
Jag har! Landade på runt 30-32 lektioner à 80 min och en totalkostnad på mellan 25000-30000 kr, ca 10 mer än jag beräknat. Men idag när jag hämtade ut mitt körkort på posten, så kan jag ärligt säga att det varit värt varenda krona!
Gäst 2012-07-05 10:26 ! Citera #
JH87
Jag har! Landade på runt 30-32 lektioner à 80 min och en totalkostnad på mellan 25000-30000 kr, ca 10 mer än jag beräknat. Men idag när jag hämtade ut mitt körkort på posten, så kan jag ärligt säga att det varit värt varenda krona!


Visst är det värt det!! Det är ju en investering för livet (förhoppningsvis).
Körde du enbart med skola? Klarade du uppkörning och teori på första försöket?

Är så nyfiken. Hoppas att du inte tar illa upp att jag frågar :-)
BellaJohansson 2012-07-08 15:23 ! Citera #
Har en släkting som försökte ta körkort för länge, länge sedan... inte heller hon hade någon att köra med... efter ca 25 lektioner var pengarna slut och hon hade kommit halvvägs.. fanns de som höjde på ögonbrynen och undrade om körskolan var seriös.. trist var det dock att hennes dröm gick i kras...
eftersom det handlar om så väldigt mkt pengar så är det väldigt orättvist för dem som inte har någon att träna mängdkörning med.
mvh
JH87 2012-07-14 19:11 ! Citera #
bola


Visst är det värt det!! Det är ju en investering för livet (förhoppningsvis).
Körde du enbart med skola? Klarade du uppkörning och teori på första försöket?

Är så nyfiken. Hoppas att du inte tar illa upp att jag frågar :-)


Jag körde mestadels med skola, lärde mig lite grunder hemma och försökte varva lektionerna med privat körning lite mer när det närmade sig uppkörning. Klarade båda proven på första försöker.
kimberlypetra 2012-07-19 14:24 ! Citera #
Måste nog säga att kostnaderna är under vad jag förväntat mig, även om jag inte är klar än. Hittade ett paketpris på en körskola i Västerås, fick 10 lektioner, halkan och teorimaterial för 4500 kr. Kör även hemma så förhoppningsvis behöver jag inte fler lektioner. Men det återstå att se. Annars har jag bara riskettan, teori och uppkörning kvar att betala.
JH87 2012-07-19 19:31 ! Citera #
kimberlypetra
Måste nog säga att kostnaderna är under vad jag förväntat mig, även om jag inte är klar än. Hittade ett paketpris på en körskola i Västerås, fick 10 lektioner, halkan och teorimaterial för 4500 kr. Kör även hemma så förhoppningsvis behöver jag inte fler lektioner. Men det återstå att se. Annars har jag bara riskettan, teori och uppkörning kvar att betala.


Det var verkligen ett bra pris, bara halkan kostar 2000 kronor i Göteborg, trodde det var ungefär samma överallt. Teorin tror jag låg runt 1500 kr.
Gäst 2012-07-20 14:45 ! Citera #
kimberlypetra
Måste nog säga att kostnaderna är under vad jag förväntat mig, även om jag inte är klar än. Hittade ett paketpris på en körskola i Västerås, fick 10 lektioner, halkan och teorimaterial för 4500 kr. Kör även hemma så förhoppningsvis behöver jag inte fler lektioner. Men det återstå att se. Annars har jag bara riskettan, teori och uppkörning kvar att betala.


Oj vilket bra pris! Blir verkligen lite avis nu, hittar inget billigare än 4000kr för 10 lektioner och det är också billigt för att vara i den här staden! Halkan går också 1800kr så det körkortet blir som billigaste cirka 10 000kr om jag lyckas ta det på första försöket.
Jacob 2012-08-21 19:28 ! Citera #
För mig är det över 8000 och har kuggat uppkörningen två gånger.
Så ja kuggandet förväntade man inte och därför blev det dyrare än tänk...
Ska nu göra både teori och uppkörningen igen. Så förhoppningsvis slutar det på 10k.
Min bror lyckades mängdträna med sin kompis mamma. Så försök använda de kontakter ni har för att övningsköra.
Sen idag beställde jag nya glasögon så att jag kan se längre fram också.
Men den kostnaden räknar vi inte med :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
7
I dag 08:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest