Start > Körkortsforum > Uppkörning - vart?

Uppkörning - vart?

Mirz 2012-06-26 19:55 ! Citera #
Hej! :)
Självklart är det till en fördel om man kör upp på ett ”enkelt” ställe. Jag har hört och läst att dem dömer olika beroende på vart man kör upp. I mitt fall handlar det om något i Stockholmsområdet. Jag funderar på att köra upp i antingen Sollentuna eller Märsta.

Vart är det störst chans att klara en uppkörning och vart är det svårast att klara en uppkörning? Vart körde du upp och hur gick det?

MVH
Gäst 2012-06-26 21:18 ! Citera #
Trafikinspektörerna bedömer din körning efter samma kursplan i hela landet. Det ska enligt uppgift finnas en studie som visat på en väldigt stor likhet i bedömningarna mellan olika inspektörer.

Om du kan köra bil så kan du köra var som helst, och då är dina chanser väldigt stora att du klarar körprovet.

Jag körde upp i Södertälje och det var inga som helst problem. En väldigt trevlig inspektör som jag satt och småpratade med om allt mellan himmel och jord: filmer, husägande, ekonomi, etc. Sen helt plötsligt var körprovet klart och han hade inget att anmärka på. 8-)
Bajen4ever 2012-06-27 12:51 ! Citera #
Även jag gjorde mitt körprov i Södertälje för ett par veckor sedan, Jag hade en jätte trevlig inspektör med mig, han bad mig först göra en snabb yttreinspektion(titta däcken, lampor, visa lite vart det viktigaste sitter under motorhyven) och sedan en jätte snabb innreinspetion, sen när vi väl var på väg så sa han att du får åka vart du vill. Så jag åkte runt lite överallt i Södertälje och vi satt och pratade om allt möjligt, det var som att ha en kompis med sig, Jag använde mig helt av en körskola, har inte kört något i privat innan då dom flesta inte hade tid efter att dom kommit hem från jobben. Allt som allt tog det 4 månader att gå från att köpa körkortsboken till att ha körkortet i handen :D Klarade både teorin och uppkörningen på första försöket, Lycka till!
n0name 2012-06-27 21:20 ! Citera #
Mirz
Hej! :)
Självklart är det till en fördel om man kör upp på ett ”enkelt” ställe. Jag har hört och läst att dem dömer olika beroende på vart man kör upp. I mitt fall handlar det om något i Stockholmsområdet. Jag funderar på att köra upp i antingen Sollentuna eller Märsta.

Vart är det störst chans att klara en uppkörning och vart är det svårast att klara en uppkörning? Vart körde du upp och hur gick det?

MVH

Eskilstuna har jag hört att är bra, mindre trafik och super trevliga inspektörer. Många av mina vänner som inte klarat uppkörningen i Sollentuna eller Jakobsberg har åkt dit och klarat.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor