Start > Körkortsforum > Uppkörning Sundsvall

Uppkörning Sundsvall

Gäst 2012-06-22 21:54 ! Citera #
Någon som kört upp i Sundsvall och vill dela med sig :) Jag bor i Stockholm och har endast kört här men eftersom det vart problem med tiderna har jag hittat Sundsvall. Känns lite nervöst.
Sofia 2012-06-25 18:05 ! Citera #
Jag har kört upp i Sundsvall, och skulle gissa att det kommer gå bra för dig.
Om du är redo för att köra upp i Sthlm är du det för att göra det här med :)
Kan inte komma på att vi har ngt spec som är bra att tänka på just här i stan.
Lite vägarbeten kan eventuellt vara bra att känna till, men annars är det en ganska lagom stad,
ganska många trafiklysen, några rondeller.. På skolhus allén (vägen alldeles intill där du kommer börja din uppkörning) finns det några småluringa filer för avtag in mot centrum (nu tänker jag från rondellen vid kyrkan, upp mot trafikverkets lokal sett), men kolla bara på ev. skyltar och pilarna på vägen så kommer det gå hur bra som helst.
Stort lycka till!
Gäst 2012-07-03 14:14 ! Citera #
Jag körde upp i Sundsvall och det gick jätte bra. Sundsvall påminner om Stockholms city på många sätt även om det är mindre invånare och storlek. Jag körde intensivkurs där och lärde känna vägarna innan. Sedan fick jag lite tips utav trafikskolelärarna.

Det går en järnväg över Sundsvall och du kommer nog köra igenom denna. De är viktigt att du ser att det finns rum för din bil på andra sidan järnvägen ifall det finns rödljus på andra sidan.

Sedan så kanske du får parkera i Birsta centrum eller vid sjukhuset och då bör du ha uppsikt att du inte kör på bussens körfält (flera som har gjort de misstaget). De finns annan infart för bilar.

Sedan finns det ett område runt om själva trafikverket där högerregeln gäller. De har vart en del olyckor där omkring.

Om man kan köra i Stockholm, är det nog inga problem att köra i Sundsvall :) Lycka till!
Gäst 2017-05-09 10:56 ! Citera #
:) vet nån eller några hur det är uppkörning i Sundsvall?
Gäst 2017-05-09 11:00 ! Citera #
Kan man köra så har inte orten någon betydelse, det är samma regler som gäller över hela landet...När ska folk börja förstå det!!
Face 2017-07-27 09:49 ! Citera #
Hej vänner, körde första uppkörningen i Jakobsberg /Sthlm och nu är nästa tid om två mån i Sundsvall. Ska köra järnet fram till dess men ge mig gärna tips. Är det fler sthlmare som kört upp i Sundsvall?
Julle 2024-06-19 09:05 ! Citera #
Har någon tips på uppkörning i sundsvall? har kuggat mina tidigare i sthlm och sundsvall är den enda staden som verkar ha tid. Vad ska man tänka på och vad är det för typ av vägar?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo