Start > Körkortsforum > Fått körkort, nu kommer nästa …

Fått körkort, nu kommer nästa problem.

Gäst 2012-06-18 18:55 ! Citera #
Fick körkort för en vecka sedan. Nu vågar jag inte köra bil ensam. :D

Är det någon som känner igen sig ??
Moi 2012-06-18 19:54 ! Citera #
Haha! Ja! Men det är bara att göra det, du kan ju köra!
Sätt på stereon på högsta och ha kul samtidigt ;D

/moi, körkort sedan 3v och tyckte bara det var konstigt att köra ensam första gången :D
Gäst 2012-06-19 20:24 ! Citera #
Ja, det känns jätteläskigt faktiskt. Måste nog bli van med detta :D
Gäst 2012-06-19 20:26 ! Citera #
Är rädd att göra fel, speciellt i korsningar och svängar...
Gäst 2012-06-19 21:13 ! Citera #
Antingen känner du dig redo att köra bil eller inte. Nu när du har körkort så är det bara att bege sig ut och öva. En rädd förare på vägen är bara en risk för sig själv och sina medtrafikanter.
Gäst 2012-06-23 21:21 ! Citera #
Känns bättre nu, kört på landsväg idag och kört ganska mycket hela veckan. Tycker jag kör väldigt bra, det var bara i början det kändes så overkligt att verkligen ha fått körkortet. Jag kör lugnt och använder blinkers till skillnad från många andra här på landet.
Gäst 2012-06-23 23:42 ! Citera #
abigail83
Känns bättre nu, kört på landsväg idag och kört ganska mycket hela veckan. Tycker jag kör väldigt bra, det var bara i början det kändes så overkligt att verkligen ha fått körkortet. Jag kör lugnt och använder blinkers till skillnad från många andra här på landet.

Ja, visst är det skönt att bara bege sig ut med bilen och köra. En helt annorlunda frihet. Jag kom just hem efter en lite tur med nya bilen: 83 km av mestadels motorväg och landsväg, snittade 3,7 l/100 km enligt färddatorn.
Gäst 2012-06-26 13:34 ! Citera #
Jag känner absolut igen mig. Jag började smått: korta rundor i närområdet, bara på vägar jag känner till. Googlemaps streetview gjorde mycket nytta. Men det gick väldigt fort att vänja sig vid att sitta ensam i bilen. Nu är det bara härligt :D
Plankt0n 2012-07-09 11:38 ! Citera #
Bränn en skiva me de goasta låtarna du vet, sedan kör du på kvällen medans solen ligger uppe och glider på en landsväg, är det inte några bilar på vägen så jäs i 50 km/t Funkar för mig, igår körde jag en rutt på 1 timme mot torslanda lilleby vattnet awesomeness..

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo