Start > Körkortsforum > Var hade ni er uppkörning? Erf…

Var hade ni er uppkörning? Erfarenheter och diskussion!

Gäst 2012-06-13 19:54 ! Citera #
Hej !

Var gjorde ni er uppkörning, vilken stad/städer, berätta gärna om era erfarenheter, vad ni fick för bemötande och om ni klarade uppkörningen?

Hur många gånger gjorde ni körprovet/teoriprovet?

Vilken inspektör hade ni?

Körde ni som privatist eller via trafikskola?

:)
Emily 2012-06-13 22:39 ! Citera #
Klarade min teori på första provet körde sedan i Farsta med körskolan, har bara kört lektioner ingenting privat. Fick hjörnsläpp i en korsning och stoppade upp hela trafiken , så förstår varför jag blev kuggad. Andra gången en månad senare körde jag med upp i Farsta igen med en man och han var lugn och supertrevlig, vilket gjorde mig superlugn, allt flöt på bra så jag blev godkänd!! :) kände att jag gjorde lite småsaker lite fel som jag kunde gjort bättre men det är helheten som dom bedömmer, han tyckte ju att allt gick bra :)
Gäst 2012-06-14 09:17 ! Citera #
Jag klarade båda proven på första försöket hos trafikverket i Mölndal.
Bra bemötande, inspektören var jättetrevlig, pratade lite grann men inte mycket.
Bokade båda proven genom trafikskolan och lånade skolans bil. Hade en körlektion på en timma precis innan uppkörningen som gick bra. Gjorde något litet fel under uppkörningen, men inget allvarligt.
Trodde att jag var ganska lugn och avslappnad under uppkörningen, men när vi hade parkerat vid trafikverket och inspektören sa att jag var godkänd så tillät jag väl mig att känna av nervositeten antar jag, för då insåg jag att hela jag skakade som ett asplöv :P
Bajen4ever 2012-06-14 12:57 ! Citera #
abigail83
Hej !

Var gjorde ni er uppkörning, vilken stad/städer, berätta gärna om era erfarenheter, vad ni fick för bemötande och om ni klarade uppkörningen?

Hur många gånger gjorde ni körprovet/teoriprovet?

Vilken inspektör hade ni?

Körde ni som privatist eller via trafikskola?

:)

Jag gjorde både mitt teoriprov och körprov i Södertälje nu i veckan, klarade teorin med en hårsmån på 53/65 :) medans körprovet gick helt prickfritt. Så man klarade allt på första försöket. Jag tycker att teorin var den värsta biten, själva körningen är ju bus enkel. Jag hade en jätte trevlig inspektör med mig, han bad mig först göra en snabb yttreinspektion(titta däcken, lampor, visa lite vart det viktigaste sitter under motorhyven) och sedan en jätte snabb innreinspetion, sen när vi väl var på väg så sa han att du får åka vart du vill. Så jag åkte runt lite överallt i Södertälje och vi satt och pratade om allt möjligt, det var som att ha en kompis med sig :) Jag använde mig helt av en körskola, har inte kört något i privat innan då dom flesta inte hade tid efter att dom kommit hem från jobben. Allt som allt tog det 4 månader att gå från att köpa körkortsboken till att ha körkortet i handen :D:D
Tess 2012-06-28 13:31 ! Citera #
Jag gjorde min andra uppkörning idag! Jag grejade det! Körde upp i Jakobsberg med en nyare volvo, e inte så himla van att köra volvo. Så gjorde rätt många misstag hehe men han var väldigt snäll och gav mig godkänt ändå ( jag hade nog inte gett mig själv godkänt). Jag tycker ändå att min första uppkörning gick bättre än den idag 8-) körde upp med trafikskolan på första och privat idag.
Teoriprovet klarade jag på första, 2 veckor sedan ( 58/65).
Känns så jäkla skönt att äntligen ha körkort! efter ett års slit ;p
Gäst 2012-07-03 14:04 ! Citera #
Jag tog mitt körkort i Sundsvall. Jag körde bara på trafikskola och körde med trafikskolans bil på uppkörningen. Jag fick köra en halvtimme innan och inspektören var jätte trevlig mot mig. Han pratade lugnt & var kanon :)

Jag var jätte nervös och glömde bort vilken fil jag skulle sätta mig i för att komma i rätt och gjorde sena körfälts byten (men bröt inte mot några regler såsom spärrlinjer). Jag fick godkänt på uppkörningen. Jag fick 59 på teorin som var några dagar innan.

Jag fick göra cirkulationsplats, backa runt ett krön, parkering, vänster sväng på landsväg, motorväg, körfältsbyten mm.

Enda han kommenterade var att jag satt för nära ratten, vilket innebär en risk med krockudden och så.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov